Kire Startet 9.Februar.2012 Del på Facebook Startet 9.Februar.2012 Hei Tidligere ie en tråd her (lurer på om det var REM sin?) ble det uttalt at det var en forskjell på P38 og gangen i fart? at en av modellene gikk noe tungt på hekken. Hva og hvilken modeller er dette i så fall snakk om?? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Det ble vel påstått at P38 skroget var generellt tungdrevet og aldrig planer helt ut, men går med høy baug selv i god marsjfart. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Renita Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 P38 sies å være en suveren fjordplog, med baugen rett opp selv på full gass:thumbsup: Sats heller på P40 den planer helt ut og ligger med lavere baug i de fleste fartsområder. Mvh Renita Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 (redigert) Sats heller på P40 den planer helt ut og ligger med lavere baug Mvh Renita ...eller Phantom 38, som er samme skroget som P40. Redigert 10.Februar.2012 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
cantina Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Hvor har du lest dette REM hører mange sier det men har ikke lest det selv. Min far har en PH 38 og jeg en P 40 og de skrogene er ikke idntiske iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Det har jeg fått opplyst av Stavanger Marinesenter, og forøvrig verifisert her på forumet ved forskjellige anledninger. Har ikke sjekket det selv, annet enn at skrogene vel er likt inndelt, med to bad/WC, lugarløsninger osv. Og vi snakker om skroget ikke sant (den våte delen) Innredning og utseende over fenderlista er ulikt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Marida Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Nå går skroget på Phantom helt akter t.o.m. under badeplattformen. Hvis P40 har badeplattform som ikke er en del av skroget, stemmer vel dette. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 10.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Denne båten jeg tenkte på http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31261650 høres bra ut denne Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Har vel den minste (318 Hk) 63-motoren (63L?) Ville vel sett etter noe annet tror jeg. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
baatsman Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Smaken er forskjellig, og derfor er det beste og dra og teste ut selv. Ellers er det ikke minste alternativ, det er 63 motorer a 306 HK. Ellers ser båten veldig pen ut. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
milli Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Ser at det blir påstått at Princess P40 har samme skrog som Fairline Phantom 38. Stemmer dårlig når man ser på bredden på disse. Princess P40 er 3.96m, mens Fairline Phantom 38 er 3.85m. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Har vel ikke så mye med smaken å gjøre. Utseendemessig kan jeg godt like P38. Den er imidlertid kjent i markedet som noe tungdrevet. Allt mindre enn 370Hk, 63P maskiner ville derfor vært uaktuellt for meg. Ser den har oppgitt toppfart på 27Kn. Antagelig vil denne ha problemer med å marsje noe særlig over 20kn utpå ettersommeren/høsten. I dagens marked ville jeg sett meg om etter noe annet. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
cantina Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Jeg har hørt at skroget på P40 og PH 40 er likt under fenderlist, men som sagt finner jeg ingen dokumentasjon på det. Skroget går helt ut under badeplattform på P 40. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 10.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Hm, ønsker ikke noen "undermotorisert" fjordplog, men liker båten godt. Mener selv å huske det gikk en slik i Grenland her en stund og den ploget godt. Sitér dette innlegget Link to post
cantina Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Jeg lurte også på P 38, men gikk bort fra denne pga ploging av sjø. Dieselforbruket skal være mindre på P40 enn P38 og 40 har en litt lengre flybridge. Jeg ville i allefall gått for en med 63p motor. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 (redigert) Har ikke 40 foteren 2 bad?? noe jeg syntes er en ulempe, ellers syntes jeg dette er en virkelig fin båt, men ser ut som du får mere for pengene ved å kjøper fairline, virker som de er billigere, men er vel heller bedre en dårligere har jeg hørt, de fairline jeg har vært i har virkelig virket solide og fine. har du solgt sealine`n?? sikkler selv på denne type båt men får vente noen år, må bli gammel nok til å ha flybridge Redigert 10.Februar.2012 av Cathrine. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 (redigert) Er det noen som har link til en video som viser hvordan disse båtene går i sjøen? Her er en video av hvordan Vaagen 40 går, bare for å sammenligne en annen båt i samme størrelse http://www.vaagenboats.no/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=5 Redigert 10.Februar.2012 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sjøga Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 skal du ha en båt som takler det meste av sjø, skal den vel helst ikke være helt helplanende, og norske båtprodusenter kan ikke konkurere med engelske når det gjelder innredning er min mening. men der er vi forskjellige. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Jeg mente det ikke som et alternativ til Princess eller Fairline. Jeg har ingen ambisjoner om å "omvende noen i troen" når det gjelder valg av båt, det var bare ment som en sammenligning på hvordan båtene går i sjøen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kire Svart 10.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Har ikke 40 foteren 2 bad?? noe jeg syntes er en ulempe, ellers syntes jeg dette er en virkelig fin båt, men ser ut som du får mere for pengene ved å kjøper fairline, virker som de er billigere, men er vel heller bedre en dårligere har jeg hørt, de fairline jeg har vært i har virkelig virket solide og fine. har du solgt sealine`n?? sikkler selv på denne type båt men får vente noen år, må bli gammel nok til å ha flybridge Har ikke solgt Sealinen enda, ingen hast egentlig, da vi er superfornøyd med den. Det er den tittingen da vettu, samt at den P38`n ligger nærme meg, samt inni i varmen. Men den er allerede utelukket tror jeg. Hva sikler du på Sealine eller P Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 ja, det er noe rart med det å finn.no og vinter P og F er det jeg sikler på, når jeg blir stor gutt og kan ha fly er super fornøyd med gobbien men er jo ivrig båtbruker og bruker båten fra april til seint oktober, så lukket båt frister veldig. og så er det det når båten er over en vis størrelse, så tar man ikke av hele kalesja uten om på 30 grader og vindstille, så en lukket båt med fly kan jeg se for meg ja. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 11.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2012 stor gutt.. jepp er deilig med fly, men blir selg også mer og mer facinert ac Sealine sin løsning med skyvetaket både på 35 og 38`n, så ikke enkelt bestandig Håper ihvertfall på en finere båtsommer i år Sitér dette innlegget Link to post
cantina Svart 13.Februar.2012 Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 Har nå sjekket opp med Stavanger Marinesenter om skrog P40/PH38, her er svaret jeg fikk: Det er ikke samme skrog, men det er samme mann som har tegnet dem. Det er nok like under, med noen små forskjeller. Lengde og bredde. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Hei Låner denne tråden litt. Vurderer P38 men er litt usikker ang den går veldig med nesa opp og er baktung. Hva tror dere om å støpe inn 50 cm flaps bak slik flere gjord med P35 evt sette på speedrails slik flere har gjort på andre båter med godt resultat Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 (redigert) Slike ting kan hjelpe, men da er du avhengig av å hjelpe deg med en fagmann som kan se sammenhengen mellom skyvekraft, propeller, skrog og "påbygg". Slike fagfolk vokser ikke akkurat på trær... Det er ikke bare å støpe på og håpe på det beste; hva man gjør må gjøres med omtanke og eter en plan, der det også er en plan B for det tilfelle at man ikke får det til på første forsøk. Redigert 23.August.2013 av Skipper Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.