Jump to content

Uttern D55 VS Yamarin 59 DC, kven er best?

peterka

Recommended Posts

Vurderer å gå eit hakk opp på min Uttern D51 60 hk til Uttern D55 115 hk Mercury eller Yamarin 59 DC med Yamaha 115 hk. Begge båtene er nye og begge båtene kan eg få for kr. 250.000. Ser ut som eg får mest utstyr på Uttern, men eg har høyrt at Yamarin lager gode båter og bruker Yamaha som motor som skal vere ein av dei beste merke på utenbords. Kven hadde dere valgt?

Helt enig med de to før meg. Da jeg tittet på skjærgårds jeep utgavene av disse var konklusjonen at uttern var en enklere utgave på alle måter.

Ente dog ikke opp med noen av disse, men med en Finnmaster, vil anbefale deg og se på den også, ligger veldig tett opptil Yamarin og er også levert med Yamaha påhengere.

Vel verdt å lese:

Link Test av Uttern D55, Yamarin 55 DC og Askeladden 605 Explorer

Personlig så synes jeg Yamarinen virker mest interesang basert på det jeg har lest.

Ett litt annerledes alternativ e Skibplast 555 Open eller VS. De har ikke den lukkede kabinen i baugen men kan være verdt å vurdere. Kjenne ikke modellen selv, men Skibsplast lage generelt sett meget gode båta.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32642066

En noe mer tradisjonell (og litt større) daycruiser fra Skibsplast er 605'en

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33059463

Brukt-test av 605'en: http://www.klikk.no/motor/baat/bruktbat/article666569.ece

Lykke til! :flag_bp:

Redigert av Kenneth (KAH81) (see edit history)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Yamaha regnes som meget bra.

Kartplotter, solkrem, trimflaps, fortøyningspakke. Teak er pent når det er pent, trist når det er grått.

Jeg ville kjøpt bowrider. Bedre utnyttelse av plassen ombord. Eller hardtop varianten. Den siste er min favoritt. Tåler mer vær, mye større inni, enklere ombordstigng

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Heisan

jeg har 59 ht yamarin med 115 yamaha og er veldig fornøyd med kvaliteten og sjøegenskapene. Jeg tittet også på uttern, skipsplast og AMT, men valget falt på yamarin, virket mere solid og robust.

Vi valgte ht mye pga det "Bitteliten" nevner adkomst.(kids) men også pga skjerming av vær og vind. nå bor vi på vestlandet og jeg tror det ikke hadde vært mange dager kalesjen hadde vært helt ned visst vi hadde eid en DC. Men dette er jo en helt annen sak.

Det jeg kan si er de prisene de har på nye yamarin båter på Finn nå er utrolig gode, godt under det jeg handlet for i 2007.

Tror ht'en har en veil pris på 360-370` mens de selges nå for 270`, Dc'en har vel en veil på 340-350`

Så får du DC som annonsert på Finn til 250000 så er det en jæ... god pris :rolleyes:

Fortøynings pakken min bestod av fire fortøynings tau, fire fendere og en paraplydregg med dreggetau. Jeg supplerte med bryggekalesje og Garmin 425 plotter/ekkolodd.

Redigert av fjordbris (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...