Jump to content

Koblingskjema til Ardic 04-D


Sleipner93

Recommended Posts

Har fått tak i en Ardic 04-D som jeg tenkte å demontere å gjøre ren før testing. Men jeg trenger å vite hvor de fire ledningene som kommer fra varmeren til termostaten skal kobles. I termostatboksen har jeg punkt 1-2-4-5 og fra varmeren kommer det ledninger med fargene Oransj-Blå-Grønn-Hvit.

 

Noen som har manual/koblingskjema?

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Bøljan : Takk for tipset, tror jeg har lest alt som er postet om ardic 04-d både på båtplassen og internett forøvrig ( det er faktisk forsvinnende lite informasjon på nettet om denne varmeren )

Termomarin har tydeligvis lagt inn årene, så der finner jeg ikke noe informasjon mer.

 

Saken er den at jeg har en brenner som manglet 2 deler, disse fikk jeg kjøpt via IMS ( Per Varild ) og håpte at den skulle tenne med disse på plass. Viften går når jeg setter bryteren på "vifte", men når jeg vipper den over på varme så skjer det ikke noe. Jeg har studert diverse bilder funnet på nett, og jeg har en misstanke om at det er noen ledninger som ikke er koblet riktig. Det står blandt annet et rele i forkant av diesel pumpen, som ikke står nevnt i deleoversikten. Da jeg tok bort denne igår, så begynte plutselig viften å gå, pluss at gløderen tente. Pumpen gikk ikke, og etter en stund så slukket gløderen og viften gikk litt til før den stoppet. Forsøkte å få den igang igjen, men ingenting hjelper.

 

Så nå er jeg litt i stuss på hva jeg skal foreta meg, men ønsker å gå over alle koblinger å sjekke at disse er riktige, og da hadde det vært flott med en skjema som gir fasiten ;)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...