Asch Startet 12.Februar.2012 Del på Facebook Startet 12.Februar.2012 (redigert) Prøver å få liv i min Sabb 22 etter at den har vært en tur under overflaten, men har (minst) et problem med startmotoren. Når jeg vrir om tenningen gir startmotoren ett kraftig rykk som rister hele båten, men den drar ikke svinghjulet rundt. Motoren roterer fint med sveiv, så problemet ligger ikke der. Noen gode råd før jeg begynner å plukke ting i småbiter? Redigert 12.Februar.2012 av Asch (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 12.Februar.2012 Del på Facebook Svart 12.Februar.2012 Koble fra alle elektriske punkter, og smør med vaselin e.l. Stram til og prøv igjen. Og selvfølgelig måle batterispenning. Ellers vil jeg tro det er stor sansynlighet for at starteren sitter fast. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Februar.2012 Del på Facebook Svart 12.Februar.2012 Har startmotoren/dynamo også hvert under vann må de vasker og tørkes før oppstart.Den motoren er det vel mulig å sveive i gang? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
sabbdiesel Svart 13.Februar.2012 Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 Billigste og enkleste trikset med startere som krangler er å slå banke litt lett på de med en hammer. Ting KAN løse seg da, men har den vært under vann, bør nok hele starteren demonteres. Sitér dette innlegget Link to post
Asch Svart 13.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 Starteren har fått seg noen dagen i neddykket tilstand, så jeg var egentlig overasket over at det var liv i den i det hele tatt. Får nok plukke den i biter. Regner med at den må kasseres. Noen som har gode tips til hvor jeg får tak i en ny / brukt? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 13.Februar.2012 Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 Bema.no Sitér dette innlegget Link to post
Bjoan Svart 13.Februar.2012 Del på Facebook Svart 13.Februar.2012 starter`n min gikk ikke rundt når jeg kjøpte båten.. Men etter noen "lette" kakk med hammer. så funka den fint Men min har ikke vært under vann.. Men si ifra om du er intr i å selge deler fra 22hestern Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 14.Februar.2012 Del på Facebook Svart 14.Februar.2012 Ta kontakt med Mathopen Start og dynamo. Der finnes det et stort utvalg av deler til mange typer startere og dynamoer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.