Jump to content

Tilbudt innbyttepris på Yanmar


Goodwill

Recommended Posts

Jeg er tilbudt 2500,- i innbytte for min gamle Yanmar YSM8 mot en totalrenovert, nyere motor. Det er ikke spesielt mye. Jeg overtok båten sist høst og har ikke egen erfaring med motoren, men tidligere eier sier at den har fungert fint så lenge han har hatt den. Jeg bytter for å få større motor.

 

Hva sier dere - bør jeg godta innbytteprisen eller bør jeg prøve og selge den selv? De fleste eldre sammenlgnbare motorer jeg har sett annonsert på finn.no har ligget på 5-10 000 - men blir de solgt?

Redigert av Goodwill (see edit history)
Link to post
Share on other sites

er vel en helt grei pris på en såpass liten motor.

du kan jo se selv om du får solgt den på finn.no men personlig hadde jeg ikke giddet.

Hvis de tar den i innbytte sparer du jo noen kalorier på annonsering, ta telefoner og evt. krangle med kjøpere som ikke er fornøyd med salget. Husk at firmaet tar risikoen når de kjøper motoren, de kommer sikkert til å selge den i deler da de ikke kan gi garanti på en gammel motor.

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Som nevnt tidligere, kommer helt an på hvilke motor du får i innbytte thumbsup.gif Jeg solgte en Yanmar Ysb12g for 500 kroner, men den var en god del å fikse på før den kunne startes (honing av sylindre, skifte topp, nye ventilfjærer, rette opp skeiv vannpumpe og slipe ventilsetene) crazy.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...