Bearded Beast Svart 13.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 Så store stereoanlegg som noen har her så kan man bare spille av en tåkelur over annlegget 1400 w skulle rekke rikeslig det Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 Har ok anlegg også jeg, men det er nå mest til og spille ok for meg sjøl,spesielt under gange Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Har doble trompethorn både på Tora og Saowanee. "Noen" ombord liker å tute når jeg befinner meg på utliggeren ved siden av båten. Har holdt på å ramle i sjøen flere ganger. Veldig "morsomt". Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
emilskj Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Når man hører et vogntog som bruker hornet da tenker jeg at det der skulle jeg gjerne hatt på båten Er det noen av forumistene som har installert noe som virkelig får renset ørene ? Tips mottas med takk. Hilsen Trude III Vi har brukt å ha med oss et ca meterlangt lastebilhorn, som vi mater fra fastmontert 2hk 220v kompressor.(60 fot krysser med plass til sånt:-)) Det renser ørene, er effektivt for å vekke sovende mannskapsmedlemmer, og sørger også for at småbåtene skvetter unna og lager kaiplass til oss Når hurtigruta besvarer fløytehilsenen, er hornet stort nok Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Johannes Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Her har du et horn som kan anbefales. Hvor mye luft ved hvilket trykk trenger et slikt lastebilhorn? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Hva bruker man hornet til. Mnja, jeg har ikke horn på båten, men skal ha det. Spesielt når det er kø på marinaene skjer det mye rart. Folk i overfylte skjærgårdsjeeper med iskrem i handa, null peiling på båtmanøvrering, fokus på bikkja, kjerringa eller ungene eller hva vet jeg. Slår bakk uten å se akterover. Aner ikke at båten svinger med hekken når de kjører fremover o.s.v. Jeg har sett mange eksempler på nestenkollisjoner og opplevd noen selv når jeg ligger rolig på utsiden av marinaen og venter på tur. Har berget meg med å rope , men her skal det bli horn ja! Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 14.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 .......... Nei det er det sjølvsagt ikkje. Men det kan anbefales Det var nettopp ett slikt jeg tenkte på , må bare kjøpe en "bittelitt" større båt først . Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Den eneste løsningen jeg kan se sånn umiddelbart på det rustne hornet er å bytte det ut med et slikt: Selvfølgelig fylt med mjød! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Hva bruker man hornet til. Lærte du ikke det da du tok din utdannelse for å føre båt? Man bruker hornet til sikker manøvrering. I trange havner eller trange passasjer er det greit å kunne gi et signal (1 støt) om at man feks. har tenkt å svinge styrbord, babord (2 støt) eller har tenkt å bakke (3 støt). Og det er jo heller ikke dumt med 5 støt for å vekke en sløving som ikke følger med og er på kollisjonskurs. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bearded Beast Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 (redigert) Har horn på bilen òg, bruka det til å tute på kjentfolk. Hvis en sløving ikkje følger med og er på kollisjonskurs så får vi håpe eg følger med slik eg dreie rattet ørlite grann til ene siden fremfor å bruke energien på å tute å vifte med armene for å signalisere for en tulling han er Får virkelig håpe denslags tuting for den minste manøver ikkje brer om seg her i byen ( Ålesund) det ville blitt et svare leven i Brosundet som ikkje ville blitt til å holde ut Redigert 14.Februar.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Lufthorn til M6 Koster 845 kr og gir en seriøst kraftig tone.Avhengig av trykkluft og 24v.Men da hører ALLE at du kommer. Disse var populære og erstatte lastebilenes trykklufthorn med siden disse er mye kraftigere. US Army må ha litt lyd om de skal høre verandre i strid og overdøyve støyen fra de bilene. Selges hos Olav Teigen Maskinforretning. http://www.olav-teigen.no/nettbutikk.htm Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 (redigert) Litt OT, men akkurat nå sitter jeg og irriterer meg over Isbilen som kjører rundt i nabolaget. Så ja, det kan bli for mye lyd hvis misbrukt. Men som sikkerhetsutstyr i båt synes jeg det er på sin plass med horn. Redigert 14.Februar.2012 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 (redigert) Jeg kom en gang litt nær Bastøyfergen utenfor Horten (men hadde egentlig full kontroll). Da fikk jeg 5 iltre støt (pell deg unna!) fra fergen. Jeg svarte med 1 kort støt og dreide styrbord, hvorved fergen svarte med 1 kort støt og dreide styrbord som signal på at han hadde forstått min manøver. Dermed passerte vi med god sikkerhetsmargin, vel vitende hva den andre hadde tenkt å gjøre. Hvorfor han ikke ropte meg opp på VHF'n er en annen sak. Lars H. Redigert 14.Februar.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.