Jump to content

Vanntette videokamera


Ninjan

Recommended Posts

Noen som har noe tips på en form for reim e.l. som kan festes i speilrefleks, som da holder det flytende om jeg skulle være ekstremt uheldig? Det er vanntett nok til at det vil overleve dukkerten, men det hjelper jo lite om det synker til bunns :diving: Finner slike til kikkerter, men ikke som tåler vekten av et kamera.

 

Kanskje ett teit forslag, men sykkelhjulsslanger har god oppdrift når de er fulle av luft. Det brukete jeg i den fjernstyrte båten for at den ikke skulle synke om ett uhell skulle skje(som har skjedd også, da uten sykkelslangen).

 

Mye kult på Eye of mine siden :) Gleder meg til å få GoPro 2 selv

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Lurer på om en sånn rem til kikkert kanskje er nok likevel. Kameraet veier inkl. objektiv og batteri ca. 1100 gram. Men slike reimer er vel ofte beregnet på nitrogenfylte kikkerter? :confused: Noen som kjenner oppdriften i en slik reim?

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Forrige måned senket jeg en GoPro, med Eye of Mine-huset, ned til 50 meters dyp. Det gikk helt fint. Huset skal tåle 60 meter. Så lenge man sørger for å sjekke O-ringene (og gjerne smøre dem om de er tørre) før et dykk er man litt sikrere; ofte oppstår vannlekkasjene dog i de øvre lag av vannsøylen, når trykket inni og utenpå undervannshuset er mer eller mindre likt, så vær obs på det.

 

havbunn_2.jpg

Slik ser i alle fall havbunnen ut utenfor kysten av Grønland. Så vet man det!

 

 

Jeg kjenner dessverre ikke oppdriften til slike reimer: det spørs vel om de klarer å holde et speilreflekskamera med linse (1-3 kg til sammen) flytende?

Redigert av SinWin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da har GoPro3 kommet! Gleder meg!

Forøvrig skal jeg få lastet opp videoene jeg har hatt tidligere i tråden (har endret bruker etc. på youtube) samt et litt større gopro-prosjekt i minutt-for-minutt-sjangeren :smiley:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Hehehehe, nei blir turen fra Lillesand til Oslo :sailing: Tar bare sinnsykt lang tid å laste opp HD på youtube, og det er vel 6 timer + som skal opp :cryin:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Hei

Vurder volumet og vekten på kameraet slik at du vet hvor mye oppdrift du må ha. Putt det evt i en gryte og se hvor mye vann det fortrenger.

Stikk innom en rørlegger og kjøp et skumrør for isolering av vannrør/slanger og sett på en bit på reima som har litt større volum enn vekten på kameraet.

Disse skumrørene får du med flere forskjellige inner og ytterdiametere.

Mons

Link to post
Share on other sites

Nå som GoPro Hero3 kommer vil Hero2 bli mye billigere, både brukt og nytt. For en hobbybruker som bruker det til video ser jeg ikke de helt store forskjellene, med unntak av høyere framerate som kan være interessant. Spør du meg burde de lagt større vekt på høy framerate, og mindre på 2,7kp-24 og 4kp-12 som strengt tatt er litt tullete funksjoner med mindre man lager film for kinovisning. Hvis man skal bruke det til å ta bilder er også 3'ern angivelig bedre.

 

Low-light egenskapene er jeg også spent på, var skuffet over dem på 2'ern, men erfarer at det er sjeldent jeg filmer i mørke omgivelser.

 

Kommer garantert til å kjøpe hero3 selv, men da ikke styrt av rasjonell tenkning, men irritasjon over at jeg ikke har det nyeste. Til mitt bruk hadde det holdt å oppgradere hero2'en med dykkehuset som kan fokusere under vann.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...