Jump to content

Tilk.av gps


Sero

Recommended Posts

Utstyrslisten til Garmin 128:

 

 

 

010-10215-01 Software Worldmap alle modeller

 

l010-10310-00 USB overgang til PC-kabel

 

010-00174-00 GA-29 Marineantenne

 

010-00174-01 GA-29 Marineantenne , flush

 

010-10275-01 220V/PC-kabel

 

010-10265-00 Intern antenne

 

010-10077-00 Lighterkabel

 

010-10150-00 PC-kabel

 

010-10083-00 Spenning/NMEA kabe

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har planer om å gå til anskaffelse av en bærbar pc ombord  med c.map.Har en garmin 128 gps.

Spørsmål: Hvilken kabel skal jeg bruke og hvordan skal jeg få signaler over fra gps til pc.

Må vel også ha en strømforsyning. Er det noen som har noen gode forslag?

 

                                                              MVH

                                                      SERO

Hei, jeg bruker en bærbar pc med c-map. Bruke en inverter for å gjøre om 12V til 220V og videre PC ens egen trafo. Vær obs på att nyere PC har høyt effekt behov. Min tar 90 watt. Det gjør att man må ha en inverter som klarer det over lengre tid. Som GPS har jeg en helt enkelt Garmin Etrack med kombinert kabel for sig. uttak og comport. I tillegg en overgangskabel USB til Com om din PC bare har USB. Fungerer utmerket. trenger ingen ekstra antenne. Send meg IM om du behøver mer info.

Link to post
Share on other sites

Er dette en ny PC eller noen år gammel?

 

Ønsker du å bruke komporten eller USB tilkoblingen på din PC?

USB'n er vesentlig raskere.

pc' er helt ny type IBM.Den har flere usb tilkoblinger.Størelsen på den er 80GB.Har ingen kabler ,men etter det jeg forstår er det vel best å bruke usb.Men så er det skjema over tilkoblingen på lederne.Har skjemaet over utgangen fra gps.Forslag?

Link to post
Share on other sites

Jeg ville brukt 010-10083-00 Spenning/NMEA kabel via serieporten, (event videre via USB overgang)

Da har du strøm til GPS samt en grei mulighet for å gå inn i serie pluggen for å hente ut Nmea data til andre ting.

 

Til PC'n, jeg kjører IBM en min direkte på 12 V, men Klasolson har omformere til Ca 500,- som funker utmerket.

 

Ville ungått Inverter

 

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Jeg ville brukt 010-10083-00 Spenning/NMEA kabel via serieporten, (event videre via USB overgang)

Da har du strøm til GPS samt en grei mulighet for å gå inn i serie pluggen for å hente ut Nmea data til andre ting.

 

Til PC'n, jeg kjører IBM en min direkte på 12 V, men Klasolson har omformere til Ca 500,- som funker utmerket.

 

Ville ungått Inverter

 

:seeya:

Enig i dette. :yesnod:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...