Jump to content

VP MD5A Ventiler, topp og kompresjon


gasebo

Recommended Posts

Koser meg på kveldene med en MD5a.

Har tatt av toppen, renset opp i kjølekanaler i både topp og blokk, fikset termostathus og byttet termostat.

Toppen er ikke planslipt men planpusset med papir og et passende flattjern som pussekloss.

Ventiler og ventilsete er slipt lett etter god gammel oppskrift med slipepasta.

Topp er montert tilbake med ny pakning.

Nå til saken:

Når jeg drar rundt svinghjulet greier jeg å dra rundt kompresjonstakten, det er tungt, men jeg hører at luft siver ut eksosventilen.

Jeg gjorde samme testen med samme resultat før jeg tok av toppen.

Mitt spørsmål til en motorkyndig er da; skal det være slik. Er det normalt å kunne dra rundt denne motoren får hånd?

Og skal det sive luft ut av eksosventilen når man drar rundt motoren sakte. Eller har jeg ikke gjort god nok jobb når jeg har slipt ventilene?

 

Jeg vil tro at når man kjører på startmotor vil ventilen lukke bedre da både ventilfjær og kompresjonen presser ventilen inn i setet.

Jeg har ikke startet motoren etter at toppen ble satt på plass igjen, har en del andre ting som må gjøres først.

 

Hvis noen har en slik motor tilgjengelig, kan dere prøve å dra rundt på svinghjulet og se om dere kan dra motoren igjennom alle takter?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...