Jump to content

Smarttelefon eller nettbrett som ekkolodd

kjetillunde

Recommended Posts

Guest Avmønstret#
Noen som har en ide ang denne hvis den limes fast med epoxylim til bunnen. jeg vet at en hekksvinger virker ved og gjøre det på denne måten i bunnen.

Det kan du teste ved å ta den i en pose vann og legge mot skroget. Du kan også støpe en rørstump til skroget og fylle den med matolje som alternativ til epoxy varianten.

Jeg sendte mail til deeper, og ut fra svaret så tolker jeg at det skal fungere og montere den innvendig.

Det jeg er litt usikker i svaret er om de mener signalene blir svake om båten er epoky behandlet.

legger ved svaret jeg fikk.

"

The Deeper is quite unique piece of technology, so the piezo transducer

inside of it together with epoxy and plastic shell makes

special"sandwich" which works as one sonar. So if you attache it with

external epoxy to your boat, the gadget might not even work or the data

will be useless.

Thank you again for contacting us. If you have any questions, please do

not hesitate to ask us.

Best regards,

Friday Lab / Buydeeper.com Team

• 3 år senere...

Jeg har tenkt å prøve denne: https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.raymarine.com/view/%3Fid%3D11201&ved=0ahUKEwiAm82JyofMAhXFYJoKHUb5CzIQFggdMAA&usg=AFQjCNHh2t877iMHkBsY30Rz8NNcrZGa_Q&sig2=j5UgSFc1Kaex2UAfUjt2AQ

Er storfornøyd med navionics på android nettbrett, med denne skulle det bli komplett. Chirp ekkolodd er det og.

Nå ser det kanskje noe teit ut med en liten "plotter" uten skjerm, men jeg monterer den ved siden av forsterkeren inni fotkassen. Den har ikke behov for å stå åpent, og det har heller ingen nytte

Redigert av svendis (see edit history)

Raymarine Wi-Fish er et rent skannende ekkolodd, og ikke noe jeg vil anbefale ved mindre du har et annet ekkolodd fra før. Se heller på Dragonfly 4 Pro, som har det samme som Wi-Fish pluss et tradisjonelt ekkolodd.

Vexilar og Deeper er gode ideer, men man kan diskutere nytten av de på dypere vann enn 10-15 meter. Vexilar er litt bedre enn Deeper, men også den får problemer rundt 20 meter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...