Jump to content

hvem har hylserør i stål


fannefjord 2

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...

Ser at det er et cutlesslager i hylsa bak med propellen , men hva er akslingen opplagra i fremme med pakkboksen . Har fettsmurt pakkboks med talgpakning .Ved sig i fleksible motorfester vil vel akslingen treffe hylsa tilslutt

 

Ja, men akslingen kan da stå skjevt i cutlesslager.

Akslingen blir opp-lagra i gear-flensen, så motoren må rettes opp mellom klem-flens og gear-flens.

se her

http://www.dinbaatside.no/frame.php?page=help/oppretting_av_motor

 

http://www.sleipner.no/ressurser/22/manualer/Monteringsveiledning_motorlabber.pdf

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post

Ved sig i fleksible motorfester vil vel akslingen treffe hylsa tilslutt

 

OM du hadde hatt et fremre lager i hylsa, så ville dette måtte vært svært kraftig for å bære vekta av motoren når labbene siger. Meg bekjent så er de eneste tilfellene der man har en fremre opplagring i hylsa der man har thrustlager på akslingen kombinert med fleksibel kopling mot motor.

I vanlige installasjoner med rak aksling rett mot gear er det gearet som står for den fremre opplagringen. Så da gjelder det bare å sentrere akslingen i hylsa slik at den har litt å gå på i alle retninger før den dunker borti...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...