fannefjord 2 Startet 19.Februar.2012 Del på Facebook Startet 19.Februar.2012 Må ha lengre hylserør til min stålbåt . Det gamle er i stål og er vannsmurt med fettsmurt pakkboks og talgpakning . Finner ikke noen som leverer i stål Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 19.Februar.2012 Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Det jeg har på min er vanlig svartstål rør som du kjøper hos norsk stål eller stene stål de får du kappet etter ønske og så gjenger du den i vær ende vis du ikke har verktøy til det så kan en rørlegger gjenge det:-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Februar.2012 Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Hulda har gjengerør i syrefast stål som hylserør. Hukser ikke målene sånn akkurat, men jeg mener at det er 60 mm dia utvendig og ca. 53 innvendig. Ta målene med en klype salt. Hylserøret er sveiset fast i båten. Røret ble kjøpt hos Norsk Stål (i Halden var det vel). Sitér dette innlegget Link to post
viksund 990 Svart 19.Februar.2012 Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 vetus har levere hylserør i stål og gjør det nok enda Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 19.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Da så . Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 26.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2012 Ser at det er et cutlesslager i hylsa bak med propellen , men hva er akslingen opplagra i fremme med pakkboksen . Har fettsmurt pakkboks med talgpakning .Ved sig i fleksible motorfester vil vel akslingen treffe hylsa tilslutt Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Ser at det er et cutlesslager i hylsa bak med propellen , men hva er akslingen opplagra i fremme med pakkboksen . Har fettsmurt pakkboks med talgpakning .Ved sig i fleksible motorfester vil vel akslingen treffe hylsa tilslutt Ja, men akslingen kan da stå skjevt i cutlesslager. Akslingen blir opp-lagra i gear-flensen, så motoren må rettes opp mellom klem-flens og gear-flens. se her http://www.dinbaatside.no/frame.php?page=help/oppretting_av_motor http://www.sleipner.no/ressurser/22/manualer/Monteringsveiledning_motorlabber.pdf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Ved sig i fleksible motorfester vil vel akslingen treffe hylsa tilslutt OM du hadde hatt et fremre lager i hylsa, så ville dette måtte vært svært kraftig for å bære vekta av motoren når labbene siger. Meg bekjent så er de eneste tilfellene der man har en fremre opplagring i hylsa der man har thrustlager på akslingen kombinert med fleksibel kopling mot motor. I vanlige installasjoner med rak aksling rett mot gear er det gearet som står for den fremre opplagringen. Så da gjelder det bare å sentrere akslingen i hylsa slik at den har litt å gå på i alle retninger før den dunker borti... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.