MagnarA Startet 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2012 Jeg har en dieseltank som er sprunget lekk etter 27 års tjeneste. Har hørt at det finnes firma som kan tette lekkasjer ved å fylle på et stoff som kan tette hull. Noen som har informasjon om dette, evt om firma som kan gjøre en slik jobb. Alternativet er å ta ut den gamle og sette inn en ny, men da snakker vi om mye jobb og mange båtlapper. På forhånd takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 (redigert) Astor tettet en lekasje med tokomponent tettningsmasse, se nærmere beskrivelse i tråden. Redigert 20.Februar.2012 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
MagnarA Svart 20.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Tusen takk Brigg. Det var dette jeg var ute etter. Skal finlese alle innleggene en gang til og starte planleggingen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Bare hyggelig! Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
nordan family 27 Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Leste i et av de britiske båtbladene om et selskap som fylte en dieselbestandig gummitypeblanding inne i tanken og blåste opp og herdet. Posen har slagestusser som vanlig, men lager ny innside på tanken. Visstnok typisk brukt i gamle princesser og fairliner som sliter med lekasjer etter mange års tjeneste, eller at tankbelegget løsner. Enkel løsning som varer, men jeg har ingen erfaring utover artikkelen jeg leste Sitér dette innlegget Link to post
MagnarA Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Hei og takk for innspill. Du skulle vel ikke huske hvilket engelsk blad du fant nevnte artikkel? På forhånd takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Hei.Har du lekkasje kan du tette med kontaktlim som du heller inn i tanken(brukte typen som en limer rørisolasjon med).Det beste er å ta ut tanken slik att du får limen til å renne over der lekkasjen er.Har prøvd dette på alutank og det ble helt tett.(3år siden).La det herde en ukes tid. Sitér dette innlegget Link to post
MagnarA Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Hei Mars og takk for tips. Problemet er at jeg ikke får ut tanken uten å måtte dele den i flere biter.Tror derfor jeg må helle i en solid mengde og satser på at det holder. Regner med at jeg avfette med aceton eller lignende. Limet du nevner, hvor får man kjøpt det? Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Limet heter Armaflex,fåes kjøpt hos rør grosister,kulde grosister ol.Gir en meget sterk og motsandsdyktig hinne når den er herdet.Ja du må prøve å vaske godt med tynner e.l.Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Kommet du til utvendig? Kan du kjenne lekkasjen? Lekktettaren fra Maritim har holdt hullet tett. Jeg la på en rustfri plate som jeg knakk 90 grader før jeg la på stoffet. Husk å tapp tanken til under der det lekker. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
MagnarA Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Hei Astor.Desverre kommer jeg ikke til fra utsiden. Lekkasjen er i bakkant av tanken helt in mot skrogsiden. Tanken er montert før dekket er satt på under produksjonen. Tankene er i stål(ikke syrefast). Pt er det babord tank som er lekk. Ut fra det jeg har observert ser det ut til at det er ett hull. Jeg ser for meg at den beste muligheten er å tette dette fra innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.