Jump to content

Jeg har kjøpt båt!

Frissy

Recommended Posts

Gratulerer begge to med ny båt.

Vet hvordan det er, vi kjøpte vår "nybåt" i oktober.

Dette er tydelig tiden for kjøp og salg, Oda ble solgt sist uke.

For vår del kom dette kjøpet litt brått på. Skulle egentlig selge Nidelven først (til sommeren) for så kjøpe ny båt til vinterstider igjen. Men.... klarte ikke å vente,når vi så denne annonsen. Etter 2-3 ukers diskusjon, kom vi endelig til fornuft. En sommer uten båt????? UMULIG!

Henger meg på,Gratulerer så mye. :flag:  Det er bare ca 1 mnd. siden min egen båthandel var i boks, så jeg vet hvilken følelse du sitter med. Bare å vente på våren.Jeg for min del skal hente nyervervelsen i Mandal med kurs til Fredrikstad i påsken.

Har hatt et emne inne med "Frakt Tønsberg - Bergen", men begynner å friste å kjøre den rundt. Eneste minus er at jeg da må vente på varmere vær. Hadde planer om å få den til Bergen i April, men tenker heller Mai hvis det blir sjøveien. (ingen varme ombord). Må jo få testet båten??

Har nettopp kjøpt meg ny båt jeg og. Dro til Tønsberg idag, for å besikte + signe kontrakt.

:smiley:  :smiley:  :smiley:  :smiley:  :smiley:  :sailing:

Min nye BÅT

Gleder meg veldig til sommeren jeg og  :smiley:  :wink:

Må samtidig si GRATULERER til DMS og med hans nyervervelse

:cheers:

Flott outbreak !! Pass på å be noen å se etter båten din hvis den ikke ligger på land. Vannstanden i Tønsberg er såpass over normalen at noen av butikkene på Kilen begynner å nærme seg oversvømmelsesfare. Spruten står opp av kummlakkene bortover.

Videoutleien på Kilen hadde lagt ut paller og greier.. Ble våt som fy på beina :-)

Dette blir en fuktig og forblåst natt

Skarpnes9100

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Flott outbreak !!  Pass på å be noen å se etter båten din hvis den ikke ligger på land.  Vannstanden i Tønsberg er såpass over normalen at noen av butikkene på Kilen begynner å nærme seg oversvømmelsesfare.  Spruten står opp av kummlakkene bortover. 

Videoutleien på Kilen hadde lagt ut paller og greier..  Ble våt som fy på beina :-)

Dette blir en fuktig og forblåst natt

Skarpnes9100

Båten ligger på opplag på Nøtterøy. Er ikke så kjent siden jeg aldri har vært her før, men der var no et par meter opp til båten ihvertfall. På vei ned til Sandefjord (overnatting), var vannnivået veldig høyt.

Ville bare si ifra :-)  Hvilkjen havn på Nøtterøy ligger den?  Skal på N imorgen, og er nysjerrig vet du :-)  Lykke til med båten.

Skarpnes9100

Husker dessverre ikke hva det heter der, men der lå et båtverksted eller lignende der. Med port som en måtte ha kort for å åpne.

Ikke så mye i den akkurat nå, og er dekket av en enkel presenning (forrige eier skulle legge på en til idag).

Hvis du finner den, og vet navnet på stedet, hadde det vært reit om du gav en lyd :smiley:

Nøtterøy Båtsenter det Outbreak. Skarpnes,kjør Smidsrødveien til du har passert Ekenestoppen.

Rett før du kommer til Nøtterøy Auto på Hjemseng,rettere sagt i dumpa mellom Bruaskauen og

Bugården ligger Nøtterøy Marina på venstre hånd.

Ikke noe problem å ta seg inn uten nøkkel. Fri passasje inn ved porten enten til høyre opp mot verkstedet eller mellom gjerdet og bekken hvis du forflytter deg til fots eller sykkel så båten kan

nok sees greit nok. Grei havn med mange påpasselige medlemmer.

Husker godt den båten fra jeg lå der selv,men jeg trodde det var en Fjord. Gratulerer med ny skute :flag:

Gratulerer mede ny båt til dere begge!

Da har dere nok en fin tid foran dere, mens dere venter på sommeren, og bare gledere dere til å ta fatt på oppgaver ombord.

Nøtterøy Båtsenter er min hjemme havn på sommeren, og jeg kan bekrefte at det er en fin og trygg havn. Dersom båten ligger langt ut på plassen kan det nok ha både blåst og skvulpet rund henne i dag ja, men dersom den ligger i nærheten av båthallen ligger den noe lunere og høyere.

Lykke til med båtene!

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

HEI OUTBREAK!

Jeg klarte ikke å skjule nyskjerrigheten min, så jeg tok en tur ned til båthavna der din nye båt ligger.

For det er vel den som ligger bak opplagshallen, med grønn pressenning rundt, og en mercruiser motor ombord!?

I tilfelle det er den, bør du få forrige eier til å gjøre noe med pressenningen fort!, den har nemlig blåst halvveis av, slik at regnvann renner rett ned i båten, over instrumentpanel, interiør og motor..... :eek::cryin::eek:

Båten så forresten veldig bra ut, er det helt ny motor? den så jo helt strøken ut....., ihvertfall fra der jeg sto......, bak på badeplattformen. :smiley:

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...