Jump to content

Prosjekt: Nytt dashboard Fairline Targa 34


Julie III

Recommended Posts

Biltemas polyester, matte og sparkel er helt OK. Litt dårlig utvalg i Devinycell Har vel bare 10mm så vidt jeg husker?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Bonus: Det var et flott panel i den Nidelven! Hva ga du for karbonplatene?

Men siden en annen østfolding skal ut på langtur om en stund... Mister windymafiaen et medlem til fordel for NW snart?

Julie, jeg vet ikke hva jeg spesifikt gav for disse platene. Prisen på produksjonen (inkludert de nye platene) av nytt dashbord var inkludert i min (forhandlede) totalpris.

 

Windymafian mister ihvertfall ikke vårt medlemskap :cool: Vi er veldig fornøyt, og har ingen planer om å bytte. Selv ikke når en annen Østfolding legger ut på langtur om en stund ... Med heloppgradert navigasjonselektronikk er det meste i vater hos oss. Noen mindre oppgraderinger blir det sikkert dog ...

Link to post
Share on other sites

Julie, jeg vet ikke hva jeg spesifikt gav for disse platene. Prisen på produksjonen (inkludert de nye platene) av nytt dashbord var inkludert i min (forhandlede) totalpris.

 

Windymafian mister ihvertfall ikke vårt medlemskap :cool: Vi er veldig fornøyt, og har ingen planer om å bytte. Selv ikke når en annen Østfolding legger ut på langtur om en stund ... Med heloppgradert navigasjonselektronikk er det meste i vater hos oss. Noen mindre oppgraderinger blir det sikkert dog ...

 

Ser platene lik ut på baksiden? Tenker de muligens trukket med en form for film?

 

Jeg er ikke under noen omstendigheter i tvil om at alt er i vater hos dere... :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Når du først er i farta bør du få lagd en dykkerstige og holdere for dykkerflasker :thumbsup:

 

Det siste er ett av mine prosjekter. Straks klar med AOW :thumbsup:

 

Trenger ikke holdere. Dobbeltsett står støtt som fjell i forhold til single, tunge 300b. Nok en fordel :lipseal::giggle: Stige er faktisk et lite problem...

:thumbsup: Bare Nitrox igjen da... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Litt flere bilder fra "Nidelv 300 prosjektet" Julie. Antar at dashbordplatene var rundt 6-8mm tykke. Leverandør er Gussi i Sverige. Bruker å stille ut på Lillestrøm.

Her er noen flere bilder:

 

Takk for det Bonus. Ble det ikke svikt i toppen der? Ikke noe hold under buen...

Men du husker ikke om det var karbonmønster på baksiden av platen? Gussi har ikke noe info om det på mett og lurer på om de bare legger en film utenpå og klarlakk på topp...?

Link to post
Share on other sites

Blir vel fort det. Må vel ha to emnekurs til for å bli dive master og 60 dykk? Om ikke dry suit følger med på lasset da? Tenker nitrox og rescue. Førstehjelpen har jeg vel allerede :wink:

 

Hakke kjøpt utsyr ennå. Må få litt mer erfa før jeg bestemmer meg

 

Ja du har kanskje bruk for Dm.. Ellers ville jeg heller tatt Fundy-kurs, men det krever en viss rigg :wink:

Føler vel jeg har sagt mitt ang utstyr :wink:

Link to post
Share on other sites

Ble det ikke svikt i toppen der? Ikke noe hold under buen...

Men du husker ikke om det var karbonmønster på baksiden av platen?

Ingen svikt i toppen av dashbordet Julie. Det var hardt og dødt "som stein".

 

Husker dessverre ikke baksiden av platene, ring Gussi så får du sikkert svar. De var ihvertfall veldig strøkne og nøyaktig laget.

Link to post
Share on other sites

dobbeltkrum 3D flate

Det er til en viss grad mulig å dobbeltkrumme Divinycell ved å slisse den i et rutemønster.

Det er også kjernemateriale å få kjøpt som er slisset gjennom og limt på grovmasket glassfibervev.

 

 

Hva ga du for karbonplatene?

Det er svært enkelt å lage slike karbonpaneler selv. Man trenger ei plexiplate, slippvoks, fiber og matrise.

 

 

dash2.jpg

Her synes det hvordan denne konsollen er bygget opp i kjernemateriale og deretter laminert inn. Det kan nesten se ut som om det er brukt balsa.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...