Jump to content

FNM 250 HPEP, erfaringer? Kvalitet, tilgang og pris på deler?

Hoem

Recommended Posts

dieselfan skrev for 2 timer siden:

@Okkaby tenk hvor mange det er som gjerne skulle fulgt en "installasjonstråd" med ny motor i båten din...

Det er ikke skrevet så mye om FNM 30HPE til nå og det er et spennende alternativ for mange. Så vidt jeg kan søke meg fram til så er det ikke startet en eneste tråd med FNM 30HPE i trådtittelen.

Du kommer jo med noen drypp i denne tråden, men den har jo egentlig ingenting med FNM 30HPE å gjøre..

- Litt tekniske data

- Gode argumenter for ditt valg ?

- Hvilke alternativer hadde du ?

- Hva måtte bygges om ?

- Brukererfaringer ?

Håper du tar utfordringen :thumbsup:  :flag_bp:

Får lage en tråd med litt info ja. Får se om ikke det blir tid til dette ut på kvelden når jeg er på jobb igjen, å kjeder meg på hotellet.

Just nu har jeg hatt prøvetur idag. Motor har gått 1 time ved kai idag å igår, så ut på tur idag. Å hva kan da gå gale mon tro??

Jo da, totalt havari på girkassa etter 15min med variert gange fra tomgang til rett over 1/2 kraft. Et sabla spetakkel ala gong gong gong de 2 sekunder før jeg fikk den i fri. Ingen ulyd i fri, å motor sviver fint. Siden det var håpløse leverings tider på zf kasser, kjøpte jeg et brukt, som skulle være i god stand(noe det tydeligvis ikke var) hadde en dårlig følelse når jeg fikk det, siden selger hadde demontert oljekjøler å tømt gir for olje. Å den følelse skulle vise seg å være sand.

Men må ellers si det var skub i motor. gikk opp i19knop på 2500 hvor jeg skal ha 4100 på maks. Så blir goe fart.

Men jo det har jo med FNM 30HPE å gjøre, da det er den motor jeg har.

https://www.fnm-marine.it/30-hpe-marine-engine/?lang=en

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...