Terje_F Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Men da mister man jo muligheten til å demontere og skifte O-ringer dersom det skulle være nødvendig en gang i fremtiden (har lest at dette skal være mulig på kompositt-kuleventiler). Men hvis ILAS sa det så.... Benyttet du bare TEC7 eller hamp også? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 jeg har nettopp byttet mine til true design,det vil si to av de er byttet,mens de to siste blir tatt innen en ukes tid. jeg brukte hamp og permatex. Det som jeg opplevde da var det var svært vanskelig og få delene skrudd helt sammen,så måtte være forsiktig med og bruke for mye. tok dette opp med en rørlegger på byggeplassen hvor jeg jobber.han mente at på kompositt,er det gjengetape som er tingen. så det kommer jeg til og bruke på de to siste Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
27 hasla Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Tec7! Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Beauty of aqua: det forklarer vel hvorfor det står gjengetape i produktbladet på trudesignplastics.com Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 ja,til plast og lignende matrialer skal vistnok gjengetape være god knall. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Terje_F Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Kan du poste erfaringene med gjengetape her når du har montert de to siste? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 joda det kan jeg,men båten sjøsettes ikke før om ca en mnd... Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
atletico1 Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 For 10 år siden innstallerte jeg marelon 1 1/2" gjennomføring og kuleventil med locktite på gjengene og sikaflex på gjennomføringen. Skal nå innstallere samme Marelon kuleventil og gjennomføring jeg har hatt liggende på dass nummer to. Sjekket derfor Forespar(Marelons) internet sider og de også anbefaler Teflon gjengetape eller" annen gjengeforseglings komponent"-som da vil si locktite eller liknende (pipe dope er gjenge fett). "Marelon® valves elbows and tailpipes* have the parallel threads consistent with the thru-hulls. None of these thread forms are “self-sealing”; pipe dope, thread seal compounds or Teflon tape must be used on all Marelon plumbing fittings" Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Atletico, Hvilken Loctite bruker du da? De som Maritim selger ser ut til å være beregnet på metall...? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.