Jump to content

VP D3-160 stopper


ultrapower

Recommended Posts

Motoren starter og går i 3-5 min før varselinstrumentet går 2 runder rundt (slik det gjør når man vrir om tenninga), resten av instrumentene skrur seg av å på og den plutselig stopper. Når jeg prøver etter det, går varselinstrumentet en halv gang rundt før den piper og begynner på nytt gjentatte ganger. Kan legge til at sjekka alle koblinger på batterine. Noen som har hatt lignende "oppførsel"?

Link to post
Share on other sites

Bitteliten: nei, men den skal jeg sjekke!

Synes det er litt rart hvis det er en dieselfeil, siden det ikke kommer opp noen feilmelding og at instrumentene skrur seg "av og på" et par ganger før motoren stopper. Noen ganger kan også ta 10 sek fra jeg skrur på tenninga til instrumentene reagerer. Motoren har også akk vert inne på verksted for å reparere en oljelekkasje..

Link to post
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hvilken versjon du har (A;B ellerC) men det var en serie med EVC moduler som hadde noen dålige loddinger og ble skiftet, jeg fant info på nett (volvo) om dette. Tast inn motornummeret ditt på Volvo sine sider

og du får opp div brukerbøker men også noe recall på motoren evt legg det ut her.

 

Bitteliten er inne på et svakt pungt. Plaseringen av jordings kabelen er egentlig helt "ræva" Sjekk denne nøye da den er årsak til mye fanskap pga irr og rust. Sjekk alt av koblinger men ikke se bort fra at du kan ha noe feil med tenningslåset mener det var klemme 15

 

Inne i aluboksen er det 2stk reler, disse er det skriv på at de skal sjekkes, ledningene skal også

sjekkes ( at de sitter fast i sokkelen)

Nødstopp bryteren skal sjekkes + sjekke hetten at den ikke sitter for hart på bryteren

Redigert av Moyja (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...