ultrapower Startet 23.Februar.2012 Del på Facebook Startet 23.Februar.2012 Motoren starter og går i 3-5 min før varselinstrumentet går 2 runder rundt (slik det gjør når man vrir om tenninga), resten av instrumentene skrur seg av å på og den plutselig stopper. Når jeg prøver etter det, går varselinstrumentet en halv gang rundt før den piper og begynner på nytt gjentatte ganger. Kan legge til at sjekka alle koblinger på batterine. Noen som har hatt lignende "oppførsel"? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 23.Februar.2012 Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Har du også sjekket jordingskabelen på motoren? Går tykk kabel mellom starter og gods på motoren vanligvis Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 23.Februar.2012 Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Det blir litt tipping, men enten elektrisk feil eller luft/vann/dritt i dieselsystemet. På denne årstiden og ut i fra syptomene så tipper jeg på det siste! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kjeros Svart 23.Februar.2012 Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Basert på det du beskriver, oppgis følgende alternativer i manualen: -vann eller skitt i drivstoffet -drivstofflekkasje -feilmelding(er) i feillageret. (Disse må slettes av verksted?) Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post Share on other sites More sharing options...
ultrapower Svart 23.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Bitteliten: nei, men den skal jeg sjekke! Synes det er litt rart hvis det er en dieselfeil, siden det ikke kommer opp noen feilmelding og at instrumentene skrur seg "av og på" et par ganger før motoren stopper. Noen ganger kan også ta 10 sek fra jeg skrur på tenninga til instrumentene reagerer. Motoren har også akk vert inne på verksted for å reparere en oljelekkasje.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Svart 23.Februar.2012 Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 (redigert) Nå vet jeg ikke hvilken versjon du har (A;B ellerC) men det var en serie med EVC moduler som hadde noen dålige loddinger og ble skiftet, jeg fant info på nett (volvo) om dette. Tast inn motornummeret ditt på Volvo sine sider og du får opp div brukerbøker men også noe recall på motoren evt legg det ut her. Bitteliten er inne på et svakt pungt. Plaseringen av jordings kabelen er egentlig helt "ræva" Sjekk denne nøye da den er årsak til mye fanskap pga irr og rust. Sjekk alt av koblinger men ikke se bort fra at du kan ha noe feil med tenningslåset mener det var klemme 15 Inne i aluboksen er det 2stk reler, disse er det skriv på at de skal sjekkes, ledningene skal også sjekkes ( at de sitter fast i sokkelen) Nødstopp bryteren skal sjekkes + sjekke hetten at den ikke sitter for hart på bryteren Redigert 23.Februar.2012 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ultrapower Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Jada! Sjekka alt av koblinger inkl jordingskabel og nå går den som en klokke igjen! Tusen takk for hjelpa! ;) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Det var bra. Men sjekk recall fra volvo uansett pga det er ikke alt de sier sååå høyt. jeg har fått en liten smørbrød liste på min. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.