marex84 Startet 23.Februar.2012 Del på Facebook Startet 23.Februar.2012 Hei. Jeg har byttet diesel filter på min gamle md11 og renset vannutskiller. Jeg skrudde opp lufte skruen noen omdreininger, og pumpet med den manuelle pumpen. Holdt på en liten stund, men det kom ikke en dråpe. Dro svinghjulet litt rundt for å se om det hjalp, det gjorde det ikke. Er det noen som har noen tips om hva som er galt her? Eller om det er noe jeg må gjøre annerledes? På forhånd takk:) Hilsen fersking. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.Februar.2012 Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 (redigert) Skal normalt være rett frem dersom alt er i orden! 1. åpne lufteskruen på filteret rundt 4 runder, sjekk at det ikke lekker diesel noe sted etter dette. 2. Pump til det kommer diesel uten luftbobler ut av lufteskruen, steng lufteskruen. Hvis det ikke skjer stort prøv å flytt på motoren igjen ved å vri litt på svinghjulet slik at kammen som driver håndpumpen kommer i en annen posisjon. 3. Enkelte ganger må dieselpumpen luftes også. Åpne lufteskruen på pumpen rundt to runder, pump til det kommer diesel, lukk skruen. 4. Du kan lufte på injektorene ved å løsne mutteren til røret, trykk inn kaldstarteren og snurr motoren på starteren til det kommer diesel ut av rørene. Redigert 23.Februar.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
marex84 Svart 23.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Takk, skal sjekke ut dette videre, viste ikke at selve pumpen også kan luftes. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 23.Februar.2012 Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Hvis du har vannutskiller/grovfilter, kan dette sitte foran fødepumpa. Da skal ikke lufteskruen på dette være åpen........fant jeg ut en gang..... Sitér dette innlegget Link to post
marex84 Svart 23.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Skrudde av vannutskilleren og gjorde den rein. men noe videre filter satt det ikke der... men om jeg forstod deg riktig så sitter det også en lufteskrue på selve vannutskiller "boksen"? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 23.Februar.2012 Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Diesel matepumpa rister i stykker på disse og du merker det ikke før du skal håndpumpe diesel frem etter filterbytte. Avmonter matepumpa og skru den opp så får du delene i fanget om min teori er riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Trøgstad Svart 1.Juni.2021 Del på Facebook Svart 1.Juni.2021 Jeg har problemer med å få diesel opp til innsprøyterne. Har luftet diesel pumpen ved å pumpe diesel fra diesel filteret bak ved tanken. Etter å ha kjørt motoren på fullt kommer det ikke noe. Noen tips. Kan det være materpumpen? Det kommer diesel dit, så pumpen funker så langt. PS md11c Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.