Jump to content

Volvo penta md11c, får ikke luftet diesel systemet.

marex84

Recommended Posts

Hei.

Jeg har byttet diesel filter på min gamle md11 og renset vannutskiller. Jeg skrudde opp lufte skruen noen omdreininger, og pumpet med den manuelle pumpen.

Holdt på en liten stund, men det kom ikke en dråpe. Dro svinghjulet litt rundt for å se om det hjalp, det gjorde det ikke.

Er det noen som har noen tips om hva som er galt her? Eller om det er noe jeg må gjøre annerledes? På forhånd takk:)

Hilsen fersking.

Skal normalt være rett frem dersom alt er i orden!

1. åpne lufteskruen på filteret rundt 4 runder, sjekk at det ikke lekker diesel noe sted etter dette.

2. Pump til det kommer diesel uten luftbobler ut av lufteskruen, steng lufteskruen.

Hvis det ikke skjer stort prøv å flytt på motoren igjen ved å vri litt på svinghjulet slik at kammen som driver håndpumpen kommer i en annen posisjon.

3. Enkelte ganger må dieselpumpen luftes også. Åpne lufteskruen på pumpen rundt to runder, pump til det kommer diesel, lukk skruen.

4. Du kan lufte på injektorene ved å løsne mutteren til røret, trykk inn kaldstarteren og snurr motoren på starteren til det kommer diesel ut av rørene.

md11.jpg

Redigert av adeneo (see edit history)
  • 9 år senere...

Jeg har problemer med å få diesel opp til innsprøyterne. Har luftet diesel pumpen ved å pumpe diesel fra diesel filteret bak ved tanken. Etter å ha kjørt motoren på fullt kommer det ikke noe. Noen tips. Kan det være materpumpen? Det kommer diesel dit, så pumpen funker så langt. PS md11c 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...