Bitteliten Startet 24.Februar.2012 Del på Facebook Startet 24.Februar.2012 Har tenkt å ha med et par dykkerflasker. Diameter rundt 20 cm, vekt ca 15 kg.. Skal oppbevares stående i et lagerrom under akterdekket. Noen forslag på hvordan disse kan sikres skikkelig? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Hvis du kan stille dem inn mot et skott ville jeg bare skrudd fast et belte med spenne (tilsvarende man har på blybeltet) og så dratt dette til. Kan evt sette på to lekter på skottet slik at flaskene har anlegg vertikalt. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Stropper i front... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 (redigert) Jepp til begge Men hvor kjøpe det Julie? Jeg har også tenkt at slike fenderholdere en den båter har på akterspeilet kan funke. Men enkleste er å sette de rett opp og ned inntil et skott og stroppe de fast. Redigert 24.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Jeg har faktisk ikke sett slike til salgs før... De fleste lager selv fordi man bruker forskjellige flasker, kjøper nye osv... Jeg har en tanke om å få laget dette i syrefaste rør så den SER fancy ut, og med et støtteben bak slik at den blir portabel. Da kan den stå lagret der du ønsker, og brukes på plattform eller på land når man skal ta på/oppbevare utstyret. Spesielt godt egnet for oss med D12 Tror det vil være litt tungvindt å løfte flaskene ut av fenderholdere. Med stropper vipper du bare flaska ut... Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Det er utrolig hvor flinke flasker er til å komme seg løs av stropper. Derfor lages det som regel en form for holder i bunn. De gangene jeg kun bruker stropper, er flaska liggende... Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Tallon Dykkerflaskeholder Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 (redigert) Siste var akkurat noe slikt jeg tenkte på. Julie med D12, åpner du en og en flake eller begge på en gang? Redigert 24.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Tallon Dykkerflaskeholder Se der ja.. Er allikevel litt skeptisk til holdere uten noe i bunn. I båt er det mye vibrasjoner og bevegelser. Siste var akkurat noe slikt jeg tenkte på. Julie med D12, åpner du en og en flake eller begge på en gang? Åpner begge før dykk hvis det var det du tenkte på ? Ventilsettet er delt på flaskene så du må. Primær på en flaske og Backup på den andre. Samme med oppdrift, Vinge til den ene, drakt til den andre. Slik vil du alltid ha luft om noe skulle skje med en av flaskene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Interessant det. I praksis har du jo nesten like mye luft i hver av disse som en 10 liter 300 bar. Bare at de er store da..... Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 (redigert) Interessant det. I praksis har du jo nesten like mye luft i hver av disse som en 10 liter 300 bar. Bare at de er store da..... Jupp... Og i praksis kan man jo diskutere om det er så mye mer i 300b i det heletatt når flaskene er avkjølt. (Litt avhengig av måten å fylle på samt etterfylling selvsagt) Skrevet av FUE: 12l 232bar flasker har reelt sett omtrent like mye gass som 10l 300bar og litt mindre gass enn 15l 200bar De er ikke så veldig mye større pr stk. og vekta er omtrent den samme fordi 300b flasker er tykkere i godset. Redigert 24.Februar.2012 av Julie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Har endel flasker stående i bilen på jobb. På gulvet under flaskene er det limt en ca 4 cm tykk plate av et slags skummateriale. Ser ut som lyddemper plate. I denne er det skjært ut hull som flaskene står nedi. Litt mindre hull en flaskediameter. De flaskene flytter seg ikke. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Sjøga Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Du kan jo sjekke ut det som finnes av innredninger til servicebiler, holdere til gassflaskene der, kansje det kunne brukes? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Hvorfor kan du ikke kjøpe en extra flaske-reim i dykkerbutikken og feste den i skutesiden. Er jo slik du fester flaska på ryggskinna ? Eller Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 http://www.atlasfse.com/SCBA%20Mounting%20Brackets.php I reddningsbiler bruker vi slike i forskjellige varianter.. kanskje noe slikt kan brukes.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 (redigert) Hvorfor kan du ikke kjøpe en extra flaske-reim i dykkerbutikken og feste den i skutesiden. Er jo slik du fester flaska på ryggskinna ? Eller Joda, men det rister litt mer i båten enn i vesten under vann Har tenkt på å ha to jekkestropper per flaske også. Skrudd fast i skottet Redigert 24.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Meklingsmannen Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 http://www.flak.no/index.php?expand=11&show=11&topmenu_2=11&PrCatNo=&MainPrC=&ProdNo=1015922 Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 25.Februar.2012 Del på Facebook Svart 25.Februar.2012 Forslag til "holder" i bunn: 2 stk 48*148mm ved siden av hverandre som du skjærer ut hull tilsvarende diameter på flaskene, deretter skrues disse fast til til en finèr plate som det limes antiskli på under. Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 25.Februar.2012 Del på Facebook Svart 25.Februar.2012 (redigert) Jeg bruker disse Super quick fist til å sikre mine dykkerflasker , de er også fine til å sikre brannslokkere . Finnes også i en mindre størrelse . Åpnes og lukkes på et øyeblikk, er laget i høykvalitets gummi. Koster kr 119 . Link Redigert 25.Februar.2012 av Catlina (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.