Selfa30 Startet 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2012 Hei! Vurderer å bytte maskin i båten min til sommeren,står i en Saab Mitsubishi 65hk fra 1986. Har ikke problemer med motoren,men har lyst på ny litt større motor,lurer i den forbindelse på om noen har erfaringer med bruk av "kinamotorene" over en lengre periode. Tenker da på Tdme,Lomatec,Yang Dong osv... Må jo være noen som har brukt disse mer enn 2-300 timer?? Båten min går ca.1200 timer i året,så er litt skeptisk til å kjøpe en kinamotor dersom ikke det er noen der ute som har brukt disse over lengere tid. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Eg ville ha beholdt sabb mitsubshi maskin enn å ha kineser maskin... Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Selfa30 Svart 25.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Tenker litt det samme,Mitsubishien har gått i underkant av 16000 timer,og jeg vet jo om sånne motorer som har gått det dobbelte. Vil bare prøve å finne ut om noen har brukt disse kinamotorene i mere enn noen uker,de har jo vært for salg i Norge i 5-6 år nå,så dersom de er brukbare må det vel være noen som har noen 1000 timer på telleren?? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Noe av det viktigste er tillgang på reservedeler,jeg har en mistanke om at det vil bli et problem med mange sånne Kinamotorer. Putt heller noen ekstra kroner i ett kurrant merke,det vil lønne seg på lang sikt. Sitér dette innlegget Link to post
Selfa30 Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Er det ingen som har kjørt disse "kinamotorene" over lengere tid?? Sitér dette innlegget Link to post
Selfa30 Svart 14.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 Da regner jeg med at ingen har erfaring med disse kinaproduserte motorene. De har jo vært på markedet i flere år nå. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Har du brukt søk funksjonen her på forumet? Finnes flere tråder med kinamotorer, Tidligere importør av et av merkene var flink å skrive og svare på spørsmål.Kjøpere har også kommentert og gitt erfaringer. Den som leter finner Sitér dette innlegget Link to post
morils Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Engangsmotorer, hvis man er så heldig og har dem en hel sesong da. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Bjørn69 her på forumet har en på rundt 50 hk. Tror den het Chang Choy. Han har hatt den i flere år, og er veldig fornøyd med den. Ikke vært noe problemer med den Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.