valvolainen Startet 26.Februar.2012 Del på Facebook Startet 26.Februar.2012 (redigert) Hei, Eksospakningen var bare sorgen da jeg demonterte i høst (mellom motor og manifold), og nå begynner det så smått å bli på tide å montere igjen. Finner ikke umiddelbart noe pakning som er stemplet eksos i universalform noe sted? Innsuget fra forgasser gå jo gjennom samme manifold, og kjølevannet entrer også denne manifolden. Hva slags temperaturer snakker vi om her egentlig? Holder det med 'flytende pakning' som tåler opp mot 250 grader? Eller trenger jeg skikkelige greier? foøvrig, tror det er litt for stor motor til båten, så hastighetsforskjell fra 20% til 100% belastning på motor er ca. 1knop. Needless to say, MYE kjøring på lavt turtall, vibrasjons og støyfritt;=) SOMMER SNART!! Eh, men først, eksospakning? Redigert 26.Februar.2012 av KennethG (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Graflam-2, som forøvrig vi selger til oljeindustri'en. Består av 99% ren grafitt limt i sammen med 2- lag 316, fås i tykkelser på 1.5mm og oppover. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 26.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Det høres jo flott ut? Hva koster slike herligheter, og hvor få man tak i det? Kan jeg tilpasse det ved hjelp av til eks. en dremel eller så? Tror jeg trenger ca. 25x10cm eller noe slikt. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Prøv hos http://www.vestpak.no/ ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
boati Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Ja prøv hos vestpak :) nemmlig der jeg jobber :p Spør etter "rester". ca 100 kr eller mindre. Best å klippe med saks, og bruke hullstanser/hulltang for hull. Eller bankes med hammer. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 27.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Ah, takk for det! Ringe imogen;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.