Tallisman Startet 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2012 Jeg har planlagt og besøke båtmessen på Lillestrøm Men da jeg bor i Haugesund blir det til att jeg deler kjøreturen opp i 2 økter. Ser for meg første etappe Haugesund Sandefjord overnatte i Sandefjord.Neste dag kjøre til Horten og ta ferjen fra Horten til Moss og kjøre over Tomter ytre enebakk Lillestrøm.Denne ruta ser jeg for meg er muligens lettest og kjøre og finne frem Lurer på om der er noen som er kjent på disse vegene fra Moss til Lillestrøm som kan fortelle meg om dette høres greit ut eller har andre forslag til rute som ikke byr på di største utfordringene når det gjelder og finne frem Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 når du kommer til moss kommer du deg fortest mulig ut på E6, en sånn vei man kan kjøre fort for dere som bor så langt vekk herifra, hehe. Så kjører du E6 hele veien til avkjørselen til lillestrøm så svinger du av der og den veien følger du til du ser messehallen. Ganske lett Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Jeg hadde ikke giddi å tatt ferga. Flott vei på vestsiden av fjorden Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 (redigert) Er det noe galt med E134, eller er det et delmål med å kjøre kystlinjen om Kristiansand kanskje? Der du planlegger å overnatte i Sandefjord, så hadde du vært fremme i Lillestrøm om du kjører E134 direkte til Drammen, og følger E18 opp? Edit: Mente: E18, og E6 opp :) Redigert 27.Februar.2012 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
abbor Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Hørtes ut som ei kronglete rute. Kjør E18 til Oslo, ta så E6 nordover til Karihaugen, deretter bringer Rv 159 deg omtrent til døra til Norges Varemessee. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Jeg tar ferja nesten hver helg i vinterhalvåret, og for meg tar det like lang tid å ta ferja fra Horten og kjøre rv 120 til Flateby (2 mil før Lillestrøm), som det tar å kjøre rundt. Jeg er enig med Bitteliten; Kjør rundt det er raskere hvis du skal til Lillestrøm. Sitér dette innlegget /per Link to post
Mizar Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Nå vet ikke jeg hvor du starter fra, eller andre grunner til å reise langs kysten på E-18, men jeg ville vel tro at veien over Haukeli til Notodden-Kongsberg-Drammen-Oslo er en raskere rute? Eller er den stengt om vinteren? Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Tallisman Svart 27.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Årsaken til att jeg ser for meg og ta ferja til Moss er att jeg tror det er lettere og kjøre den vegen er litt redd og kjøre vestsiden hvist det innebærer att jeg må kjøre gjennom Oslo by Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Veg 120 er ganske kurvete, og særlig når du kommer inn i Akershus. Jeg trur du bruker en time mer fra Moss til Lillestrøm om du kjører 120 enn om du tar E6. Vil du unngå å krysse gjennom Oslo fra øst mot vest, så er det greit som noen skrev å følge E6 fra Moss, godt skilta og merket langs østsida av Oslo til Lillestrøm/Hvam, evt følge 159 fra E6 ved Karihaugen (som abbor skrev) til Lillestrøm. Men Haukelivegen osv som Propell1 sier er ikke vanskelig, hvis det er åpent over fjellet. Ta så ring 3 rundt Oslo. Har du noen du skal besøke i Sandefjord, er det like greit å ta E18 og så ring 3, eller E18/E6 gjennom sentrum (det er tunneler og ikke bygater) og 159 fra Karihaugen til Lillestrøm. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Hekkbølgen Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Du kjører ikke gjennom selve byen, men i tunell under. Godt skiltet og hold deg på hovedveien og ikke sving av på avkjøringene så er du fremme kjapt. Ferga Horten-Moss hørtes tungvint ut. Raskest E134 til Drammen så E18 til Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Ingen problemer og kjøre gjennom oslo. Bare og følge skiltene mot trondheim, rv 120 er ikke akkurat auto strada. så tidsmessig fra sandefjord , tror jeg du sparer mye om du kjører om rundt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
litt peiling Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Fly til Gardermoen. Flytoget til lillestrøm. 2 min å gå fra toget ;-) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Vi er en gjeng på 11 gutter skal ta fly til gardemoen og bor på hotel i oslo og tar tog til messe. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
olpi Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Kombinert med Hyttemesse i år vel? Kanskje man skal ta seg en tur.... . Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Hørtes ut som ei kronglete rute. Kjør E18 til Oslo, ta så E6 nordover til Karihaugen, deretter bringer Rv 159 deg omtrent til døra til Norges Varemessee. Har kjørt begge veier og er lokal i Lillstrøm. Dette er både den enkleste og raskeste ruten. Skiltet til Oslo fra Mandal "minst" Skiltet til Gardermoen fra Oslo. Øst for Oslo, før Gardermoen får du skilt til Lillestrøm. Følges til du står i rundkjøringa på messa. Motorvei hele veien fra langt nede i vestfold. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
hjg Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 blir nokk mest sansynlig båtmesse iår også.. fly ned fra ålebyn og overnatting i oslo.. ty til kollektivtrafikk.. der hvor det ideminste er... Sitér dette innlegget bruk vest! Link to post
valvolainen Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 Jeg holder glatt med gutane her, rake veien på E134 til drammen, E18 til oslo, Fra du kjører ut på E18 i drammen tror jeg faktisk du slipper å benytte blinklyset en eneste gang før du kommer til skiltet i lillestrøm som viser vei til messa. Hvis du passer på å ikke ankomme oslo kl. 07:30 til 09:00 eler 15-17, så er trafikken helt strøken. Jeg bor Nord for oslo og har svigers i haugesund, så vi er ofte der med bil. til oslo er det ca. 5-6 timer med bil, Messelokalet er ca. 30min fra oslo. God tur. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 Urk, rundt 7 timer er mer riktig, beklager. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 Fra du kjører ut på E18 i drammen tror jeg faktisk du slipper å benytte blinklyset en eneste gang før du kommer til skiltet i lillestrøm som viser vei til messa øh, Karihaugenavkjørselen, for eksempel? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tom Rør Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 øh, Karihaugenavkjørselen, for eksempel? Ikke hvis du holder høyre felt hele veien vel? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 øh, Karihaugenavkjørselen, for eksempel? Salt, det er vi som kommer fra Østfold på ringveien som må blinke en gang når vi må ta av mot Trondheim. De som kommer Gjennom Oslo slipper det Salomon, når du har passert gamle Sjølysthallen på vei mot Oslo og skal inn i tunnelen, utvides veien fra to til tre felt. Legg deg i det midterste feltet, så kommer du gjennom/under Oslo og trygt ut på den andre siden uten et eneste feltbytte. Som nevnt over trenger du da ikke bytte felt før du skal ta av mot Lillestrøm. Dersom man ikke har kjørt i Oslo før kan det kanskje virke litt kaotisk, men den veien du skal er helt uproblematisk, bare rett fram hele veien. Du må ikke ligge i 80 i 60-sona og gjøre masse feltbytter selv om alle vi andre gjør det, greit å ha hvilepuls første gangen... Og skulle du havne i rushen er ikke det noe problem heller, det bare tar en time ekstra, og du har fått en innføring i hva en skikkelig kø er Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 (redigert) Flyr fra Bergen 21 Mars til Gardermoen, tog til Lillestrøm og rett på hotell Redigert 2.Mars.2012 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Enzo Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Fra du kjører ut på E18 i drammen tror jeg faktisk du slipper å benytte blinklyset en eneste gang før du kommer til skiltet i lillestrøm som viser vei til messa. Er enig i at E18 helt inn er det enkleste. Fra man kjører ut på E18 så er det raka veien, når man føler at nå må jeg vel være i Oslo snart så forsvinner dagslyset og man er under jorden, følger man da bare filen merket trondheim/gardermoen så er man på rett vei når man neste gang kommer ut i dagslys etter 5minutter og da er man gjennom Oslo. Veien man da er på er E6 og den følger man bare da raka vegen 10min eller så og så er det avkjøring merket lillestrøm til høyre, man svinger av der og følger veien rett fram uten avstikkere og vips så ser man messa, det er ikke til å ta feil av Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 2.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Tusen takk til alle som har svart Jeg føler meg nå såpass informert att jeg dropper ferga Horten til Moss og tar heller raka vegen over haukeli og satser på og kjøre tunellen gjenom Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Imponerende mye innspill om hvordan man kommer seg til båtmessa. Det jeg imidlertid savner er ymse forslag på å komme sjøveien, via Øiern. Litt mer maritimt engasjement burde man kunne forvente ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.