Jump to content

Båtmesse lillestrøm

Tallisman

Recommended Posts

Jeg har planlagt og besøke båtmessen på Lillestrøm Men da jeg bor i Haugesund blir det til att jeg deler kjøreturen opp i 2 økter. Ser for meg første etappe Haugesund Sandefjord overnatte i Sandefjord.Neste dag kjøre til Horten og ta ferjen fra Horten til Moss og kjøre over Tomter ytre enebakk Lillestrøm.Denne ruta ser jeg for meg er muligens lettest og kjøre og finne frem Lurer på om der er noen som er kjent på disse vegene fra Moss til Lillestrøm som kan fortelle meg om dette høres greit ut eller har andre forslag til rute som ikke byr på di største utfordringene når det gjelder og finne frem

Nå vet ikke jeg hvor du starter fra, eller andre grunner til å reise langs kysten på E-18, men jeg ville vel tro at veien over Haukeli til Notodden-Kongsberg-Drammen-Oslo er en raskere rute? Eller er den stengt om vinteren?

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Veg 120 er ganske kurvete, og særlig når du kommer inn i Akershus. Jeg trur du bruker en time mer fra Moss til Lillestrøm om du kjører 120 enn om du tar E6.

Vil du unngå å krysse gjennom Oslo fra øst mot vest, så er det greit som noen skrev å følge E6 fra Moss, godt skilta og merket langs østsida av Oslo til Lillestrøm/Hvam, evt følge 159 fra E6 ved Karihaugen (som abbor skrev) til Lillestrøm.

Men Haukelivegen osv som Propell1 sier er ikke vanskelig, hvis det er åpent over fjellet. Ta så ring 3 rundt Oslo. Har du noen du skal besøke i Sandefjord, er det like greit å ta E18 og så ring 3, eller E18/E6 gjennom sentrum (det er tunneler og ikke bygater) og 159 fra Karihaugen til Lillestrøm.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Hørtes ut som ei kronglete rute. Kjør E18 til Oslo, ta så E6 nordover til Karihaugen, deretter bringer Rv 159 deg omtrent til døra til Norges Varemessee.

Har kjørt begge veier og er lokal i Lillstrøm. Dette er både den enkleste og raskeste ruten.

Skiltet til Oslo fra Mandal "minst" Skiltet til Gardermoen fra Oslo. Øst for Oslo, før Gardermoen får du skilt til Lillestrøm. Følges til du står i rundkjøringa på messa. Motorvei hele veien fra langt nede i vestfold.

Høne, øl og hornmusikk!

Jeg holder glatt med gutane her, rake veien på E134 til drammen, E18 til oslo, Fra du kjører ut på E18 i drammen tror jeg faktisk du slipper å benytte blinklyset en eneste gang før du kommer til skiltet i lillestrøm som viser vei til messa. Hvis du passer på å ikke ankomme oslo kl. 07:30 til 09:00 eler 15-17, så er trafikken helt strøken.

Jeg bor Nord for oslo og har svigers i haugesund, så vi er ofte der med bil. til oslo er det ca. 5-6 timer med bil, Messelokalet er ca. 30min fra oslo.

God tur.

Fra du kjører ut på E18 i drammen tror jeg faktisk du slipper å benytte blinklyset en eneste gang før du kommer til skiltet i lillestrøm som viser vei til messa

øh, Karihaugenavkjørselen, for eksempel?

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

øh, Karihaugenavkjørselen, for eksempel?

Salt, det er vi som kommer fra Østfold på ringveien som må blinke en gang når vi må ta av mot Trondheim. De som kommer Gjennom Oslo slipper det :wink:

Salomon, når du har passert gamle Sjølysthallen på vei mot Oslo og skal inn i tunnelen, utvides veien fra to til tre felt. Legg deg i det midterste feltet, så kommer du gjennom/under Oslo og trygt ut på den andre siden uten et eneste feltbytte.

Som nevnt over trenger du da ikke bytte felt før du skal ta av mot Lillestrøm.

Dersom man ikke har kjørt i Oslo før kan det kanskje virke litt kaotisk, men den veien du skal er helt uproblematisk, bare rett fram hele veien.

Du må ikke ligge i 80 i 60-sona og gjøre masse feltbytter selv om alle vi andre gjør det, greit å ha hvilepuls første gangen... :cool:

Og skulle du havne i rushen er ikke det noe problem heller, det bare tar en time ekstra, og du har fått en innføring i hva en skikkelig kø er :lol:

Fra du kjører ut på E18 i drammen tror jeg faktisk du slipper å benytte blinklyset en eneste gang før du kommer til skiltet i lillestrøm som viser vei til messa.

Er enig i at E18 helt inn er det enkleste.

Fra man kjører ut på E18 så er det raka veien, når man føler at nå må jeg vel være i Oslo snart så forsvinner dagslyset og man er under jorden, følger man da bare filen merket trondheim/gardermoen så er man på rett vei når man neste gang kommer ut i dagslys etter 5minutter og da er man gjennom Oslo.

Veien man da er på er E6 og den følger man bare da raka vegen 10min eller så og så er det avkjøring merket lillestrøm til høyre, man svinger av der og følger veien rett fram uten avstikkere og vips så ser man messa, det er ikke til å ta feil av

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...