Jump to content

erfaringer med leie båt i karibien?

mats_S

Recommended Posts

Hva er det du vil vite ? Har chartret 2 ganger fra BVI i Januar/Februar. Jeg leide båt fra Horizon Yacht Charter , og har bare gode erfaringer med disse. Det eneste problemet vi hadde, var at kjøleboksen sviktet mens vi lå til anker et par timers seilas fra basen . Vi kontaktet utleier, og en time senere ankom en reparatør i en RIB og etterfylte kjølemedium !

Seilingen i området er veldig enkel. Det er tett mellom gode ankringsplasser, så du kan seile så mye eller lite du vil. Vinden er stort sett akkurat passe, det samme gjelder luft og sjøtemperatur.

Samme erfaring, bare fra Moorings, BVI i Oktober i fjor.

Enkel og grei service, bare å ringe når noe går galt med skuta (fikk kjeft når jeg tibydde meg å prøve å fikse selv :giggle: ). Vi hadde problemer med aircondition på ene siden (katamaran)

Bare husk å gi servicefolkene det de vil ha å drikke og spise mens de er ombord, så får du god service neste gang også.

Enkle og greie forhold å navigere i.

Vi ankret først og fremst opp på ferdige moringsballer. Veldig enkelt og greit. Blir liggende sammen med veldig mange andre da, men vi fulgte en regatta, så det var en del av pakka. Rene russefeiringa :lipseal:

Fantastisk vann (både klarhet og temperatur). Fantastiske strender. Vennlige og imøtekommende og stolte folk, ikke tiggere og tjuver som i fattige og varme strøk av Europa/Afrika.

Vi skal tilbake i høst :yesnod::yesnod:

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

tid er det best å dra ? lurer på nov/des 2012.

pris for fly og båtleie i to uker, hva må man regne med per pers?

type båt, om seilebåt eller cabincruiser, har ikke bestemt meg for hva jeg vil, men kansje artig å få seilt litt igjen?

jo Anders!, tenkte jeg skulle komme med forslaget når vi har møte i blindtarmen pilsmaraton. ta det som en guttetur? :drink:

takker for svar:)

tid er det best å dra ? lurer på nov/des 2012.

November og desember fram til uka før jul er perfekt med tanke på gode priser og ingen fare for orkaner :yesnod:

Ellers er sesongen fra november til april/mai.

En båt på rundt 40 fot koster i området 15kNOK til 30kNOK pr uke, avhengig av tidspunkt og standard. Priser finner du på nettet. Det pleier å være tre doble lugarer, og sovemulighet i salongen i tillegg. Det er dessuten halt kurant å sove ute i det klimaet de har der nede. Flyreise koster minimum rundt 6-7.000 pr pers t/r.

Sunsail og Moorings er store i hele Karibia, også i BVI. Skal du til BVI så har jeg dessuten gode erfaringer med TMM Yacht Charters som holder til like utenfor hovedstaden Road Town (i Road Reef Marina).

Er litt deppa fordi jeg ikke kommer meg nedover i år heller... :sad:

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

• 6 måneder senere...

Vi leide båt hos http://www.barefootyachts.com på St. Vincent i Januar 2011, og reiser bort igjen førstkommende Januar.

Lite firma med veldig hyggelig crew, kanskje litt ruskete båt men en fantastisk opplevelse å seile i farvannet rundt St. Vincent. Bequia, Mustique og ikke minst Tobago Cays. Kan absolutt anbefales ! Sjekk ut nettsiden, den er meget bra med seilingsbeskrivelse og info om de forskjellige øyene i Grenadinene.

Vi reiser med BA til Barbados og LIAT til St. Vincent. Ikke så veldig :saint: mye dyrere en 2 uker i Kroatia !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...