Jump to content

Hvor kan jeg få tak i 25 mm x 50 mm rustfri/syrefast profil..


Kaptein_Kaos

Recommended Posts

Heisann !

Som emnetittel beskriver så er jeg på jakt etter en rustfri/syrefast rektangulær profil 25x50 mm tykkelsen er ikke så viktig..

 

Jeg har kontaktet de fleste og mest sannsynlige leverandører i rogaland, og endel i hordaland, problemet er at en leverandør i Bergen skulle ha nærmere 3000,- inkl. frakt for en 6m lengde, og det synest jeg var litt i overkant....

 

Så om noen har noen tips og komme med så hadde det vært supert !!

 

Mvh:

Kaptein_Kaos

Link to post
Share on other sites

Hva skal de brukes til, og hvilke lengder. Er du sikker på at du treng 316?

 

Hei !

Jeg skal lage en plattform/landgang over ankerrullen i baugen for å komme seg lettere i land på holmer etc. Og så lenge det skal på båten så bør det vel være i 316 kvalitet.

 

Kaptein_Kaos

Link to post
Share on other sites

Det spiller ingen rolle om det er i 304 eller 316. Syrefast stål som 316 er ikke motstandsdyktig mot korrosjon i salte omgivelser som i båt. Men så lenge det ikke er i direkte kontakt med sjøvann, spiller det ingen rolle hva av de to kvalitetene du bruker.

Skal du bare ha en liten bit, ville jeg henvendt meg til en skraphandler, veolia eller liknende.

Link to post
Share on other sites

Ut fra det behovet du beskriver kan jeg ikke forstå at du trenger massiv profil til den jobben. Men du snakker kanskje om HUP (firkantrør)?

 

Jeg er vel ikke helt enig i at 304 er like godt som 316 til utvendig bruk på båt. Jeg syns det lettere blir brune prikker på 304 de gangene jeg har brukt det.

 

Kan du legge ut et bilde av prosjektet ditt?

Link to post
Share on other sites

Vi har liggende på lager 120 meter 25x50x2, men det er ikke børsta/polert så eg vil egentlig ikke anbefale dette.

Hva med ett høgglanspolert rør etc. a.la prosjektene til fks. Komodo?

Klart 316 er best, men eg har sett rust på 304/316/duplex etc. og det kommer raskere enn man ønsker visst

forholdene ligg til rette. Problemstillingen er som regel smuss/forurensninger som ligg inne i porene på metallet.

Har man en skikkelig høgglanspolert overflate vil holdbarheten øke betydelig, og ikke minst visst man vasker og

polerer regelmessig.

Link to post
Share on other sites

Ut fra det behovet du beskriver kan jeg ikke forstå at du trenger massiv profil til den jobben. Men du snakker kanskje om HUP (firkantrør)?

Kan du legge ut et bilde av prosjektet ditt?

 

Det er rett at det er unødvendig med massiv profil til dette, mulig at jeg skulle ha utdypet det litt bedre, men det er rett som du skriver det er en hulprofil jeg egentlig trenger.

Jeg har nå fått tak i en lengde med 50x25x1,5mm, som forhåpentligvis ligger klar til jeg kommer hjem fra jobb neste gang.

 

Foreløpig så er det ikke så mye å ta bilder av, jeg får se etterhvert som det begynner og ta litt form...

 

Kaptein_Kaos

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...