tomfro Svart 10.April.2012 Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 Hei! kjempefint prosjekt, kan du dele med deg marerial valg i bryterpanelet og hvor du har bestilt bryterene fra.. mvh frode T Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 10.April.2012 Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 Hærlig Sitér dette innlegget Link to post
Kimandre88 Svart 10.April.2012 Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 Veldig morro og følge med på prosjektet ditt, fortsett med masse bilder Tille. Tror det er disse bryterne han har. http://www.alibaba.com/product-gs/318915629/waterproof_push_button_switch_IP67.html Sitér dette innlegget Link to post
BlizzWave Svart 10.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 Hei! kjempefint prosjekt, kan du dele med deg marerial valg i bryterpanelet og hvor du har bestilt bryterene fra.. mvh frode T Platen kommer fra Alvøen. De har et stort utvalg av forskjellige plastlaminatplater. Matt, glatt, farger, tykkelser osv. Bryterne/ knappene kommer fra Kina. Alibaba Yueqing Daier Electron Co., Ltd. er vistnok en av de største på den type knapper i verden. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Jeg krever oppdateringer med bilder! Sitér dette innlegget Link to post
BlizzWave Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Da var jeg her igjen. Har vært skikkelig opptatt i det siste med en motor som ikke ville gå som den skulle. Fikk luft inn i systemet etter 10min med kjøring. Etter MYE om og men viste det seg at slange fra dieseltankene var morknet. Byttet alt. frem til vannutskiller. Men dette betyr ikke at det ikke har vært fremgang i selve båten :) Her er noen bilder av fremgangen. Gulv malt hvit. Kommer teppe, men må bare få kjøpt det. hehe Vanskelig å se, men er satt på offwhite skrogbekledning under soveplassen. Her kan dere se hvordan det ble med det "hjemmelagde" panelet. Rattet er på som betyr hydraulisk styring er ferdig :) Mangler ladelampe til dynamo. Kan legge til at jeg holder på med enda et panel. Skal være for Horn, Lensepumpe og 2 LCD temp giver. Meningen er å måle motorrom temp, og sjøvanntemp (badetemp ;) ) Lokk til å skjule kabler og annet snacks. Vanntanken har blitt vasket og ny fylleslange er montert. La noen små biter med skrogbekledning under tanken da det var slitemerker på tank og skrog. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Et ord dekker alt: Lekkert Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Dæven du er flink, du kan vel ikke linke til en slil crc fres du bruker? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
BlizzWave Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 (redigert) Du kan se litt på disse linkene angående fresen. CNC fresen kan kjøpes her: http://www.cncdiy.org/ Mitt oppsett: http://www.modellfly...hread28279.html Annet eksempel: http://www.modellfly...hread25308.html Redigert 21.Mai.2012 av BlizzWave (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BlizzWave Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Liten update. Overlay til dashbord. Mangler det ene lyset, men er på vei i posten. Holder på å tegne opp panel til motorromtemp, sjøvanntemp, horn knapp og lensepumpeknapp nå. Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 Skjedd noe mer her ? Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
BlizzWave Svart 27.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 (redigert) Joda, som ble sagt i mitt siste innlegg for en tid tilbake, Jeg holdt på med et siste panel. Så her er bildene. Jeg fikk problem ifjor sommer med at motoren trakk bare diesel fra en tank. Grunnen for dette er at det er bare et "T" stykke i mellom tankene. Det var slikt originalt så jeg bare kopierte det og lagde nye. Men nå jeg har 2 stk messing 3 veis vendere liggende klare for installasjon når det blir noen pluss grader ute. Så mye mer enn det er det ikke. PS: Dere fikk sikkert med dere båtene som brant opp i Søgne Solta bårhavn. Min båt stod på andre siden og 4 båter opp fra den siste båt som fikk skader. En kjip dag for disse båteierne kan jeg tenke meg. Redigert 27.Januar.2013 av BlizzWave (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjarnef Svart 14.August.2013 Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 Virkelig flott håndverk du legger den i skuta. :) Jeg hadde selv en "classic" i noen år og en av de mest praktiske tingene jeg laget til den, var "hanskerom" på dashen. Ikke sikkert det er så lett å se på bildene, men de var veldig praktiske til å lagre småting i og gjorde at jeg hadde en større vannrett flate foran meg når sjøen var rolig eller om vi lå i ro. Lokket over døra, passet selvfølgelig perfekt oppå den ene eller den andre siden, eller den kunne henges opp i et par korker på midten for å lage en hel vannrett flate i hele dashens bredde. Jeg var litt usikker på om det var noen bakdeler ved løsningen, men i de to årene vi hadde denne løsningen var det bare fordeler å legge merke til.... jeg håper det jeg forklarer synes godt nok på bildene under. RSL Blir så inspirert av å lese denne tråden at jeg må sette igang med noe før stor jobben starter etter sesongen. Er det mulig å få vite målene på de kassene du har bygget her? Har forsøkt å måle opp selv, men blir ikke helt enig med meg selv. Sitér dette innlegget Link to post
BlizzWave Svart 14.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 Jeg har dessverre ingen mål på kassene. Jeg bruke bare de gamle som maler så endret jeg ting her og der. Kassene passet ikke helt da jeg skulle montere, men ble laget "shim" i teak for å fikse dette. Sitér dette innlegget Link to post
Baufort Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Har du denne ennå BlizzWave ? Sitér dette innlegget Link to post
BlizzWave Svart 7.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Hei, Ja, har denne enda. Sitér dette innlegget Link to post
jmp Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Hvor kjøpte du dørken og har det holdt bra? Har du ingenting rundt kantene på dørkplatene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.