Jump to content

Autosol metallpuss ikke egnet for syrefast?


Gabi

Recommended Posts

Jeg prøvde å være flink båtpusser her om dagen. Skulle pusse de syrefaste delene på båten og brukte Autosol metallpuss Autosol metallpuss. Tok det på en klut og smørte utover, og tørket av med en ny klut som ble veldig svart. Tørket mer og ble ganske bra da. Så prøvde jeg på nytt på samme sted med mer Autosol for å "sikre meg" at jeg hadde fått bort alt skitt, men kluten ble like svart som første gang. Og det samme skjedde flere ganger. Er det slik at jeg bruker Autosol på feil måte? Eller er den ikke egnet til syrefast?

 

Mye man skal lure på her i livet!

Link to post
Share on other sites

Jeg har Autosol ombord, men bruker IKKE det på syrefast lenger. Vi har vel alle våre favoritter. Spør gjerne et verksted som KUN driver med rustfritt/syrefast. Dem er det faktisk ganske mange av. Værre er det ikke. Å stille et slikt spørsmål på BP er... i beste fall forvirrende.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Autosol fungerer meget bra, har i allefall gjort det i mange år, og jeg kommer til å fortsatt bruke dette produktet på alt syrefast i båten. Jada, kluten blir sort, stålet blir blankt og sommeren kommer nok i år også! :thumbsup:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Om jeg sier her hva jeg bruker (etter råd fra de som lever av det), bidrar jeg bare til å lokke frem mer svada fra alle spesialistene med skrivekløe. Mitt råd er å finne litt tidligere i tråden.

 

Norgesmesterskap i giftig eller :confused:

 

Ja, hva gjør man ikke for å samle til seg striper. Innlegget er myntet på Sulte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...