Gabi Startet 2.Mars.2012 Del på Facebook Startet 2.Mars.2012 Jeg prøvde å være flink båtpusser her om dagen. Skulle pusse de syrefaste delene på båten og brukte Autosol metallpuss Autosol metallpuss. Tok det på en klut og smørte utover, og tørket av med en ny klut som ble veldig svart. Tørket mer og ble ganske bra da. Så prøvde jeg på nytt på samme sted med mer Autosol for å "sikre meg" at jeg hadde fått bort alt skitt, men kluten ble like svart som første gang. Og det samme skjedde flere ganger. Er det slik at jeg bruker Autosol på feil måte? Eller er den ikke egnet til syrefast? Mye man skal lure på her i livet! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Autosol er perfekt til rustfritt syrefast. Filla blir svart ja. Helt normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Stålsatt Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Det er mange midler som egner seg bedre til syrefast stål enn Autosol. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Som hva da Jeg har bra erfaring med Autosol. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 2.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Men holder det da å gå over kun 1 gang? Selv om filla blir nesten like svart både 2. 3. 4. og 5. gang? Jeg synes det ble like blankt etter første gangen forøvrig. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 (redigert) Skal du pusse til filla ikke blir svart lenger så kan vi snakkes om 50-60 år, og se hvordan det går... Æhh, forresten, du må nok snakke med noen andre enn meg, når jeg tenker meg om... Redigert 2.Mars.2012 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stålsatt Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Jeg har Autosol ombord, men bruker IKKE det på syrefast lenger. Vi har vel alle våre favoritter. Spør gjerne et verksted som KUN driver med rustfritt/syrefast. Dem er det faktisk ganske mange av. Værre er det ikke. Å stille et slikt spørsmål på BP er... i beste fall forvirrende. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Hm, vi skal ikke bruke et produkt som er lagd for formålet, men høre på deg, som ikke vil fortelle hva du bruker, er det slik å forstå ? Sitér dette innlegget Link to post
Stålsatt Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Ja Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Ikkje rart det er forvirrande her med slike svar. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Stålsatt Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Ikke sant? Telefonen er visst blitt gammeldags. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Stålsatt Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Om jeg sier her hva jeg bruker (etter råd fra de som lever av det), bidrar jeg bare til å lokke frem mer svada fra alle spesialistene med skrivekløe. Mitt råd er å finne litt tidligere i tråden. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Det meste som inneholder rens/slipemiddel vil kunne gjøre jobben, så kan man diskutere til man dør hva som er best. Men vi er veldig spent på hva du bruker sulte. Sitér dette innlegget Link to post
Stålsatt Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Hvorfor det? Det finnes sikkert bedre midler enn det jeg bruker. Det vet jeg ikke. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Eg lurte bare på om det var ett stoff eg skulle vurdere å anskaffe. De fleste mennesker går i graven uten å være ferdig utlærte, og siden eg har jobba en del år med rustfritt så var eg bare ute etter mer kunnskap. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Hmmm, har en av de nedlagte profilene gjenoppstått i ny glans? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
MajorAndy Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Her bliver det snart bryllup på "troll"-haugen... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Autosol fungerer meget bra, har i allefall gjort det i mange år, og jeg kommer til å fortsatt bruke dette produktet på alt syrefast i båten. Jada, kluten blir sort, stålet blir blankt og sommeren kommer nok i år også! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Hmmm, har en av de nedlagte profilene gjenoppstått i ny glans? Ganske sikkert :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Ikke sant? Telefonen er visst blitt gammeldags. Sent from my iPad using Tapatalk HD Norgesmesterskap i giftig eller Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Synes Autosol er bra! Ja, filla blir svart både en og to og tre runder men sjekk resultatet etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Med denne blir poleringen en lek. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Jeg bruker autosol på både båt og lastebil. Tanken på bilen blir som ny med det stoffet. Og liksom å ta for god fisk som "SULTE" sier (sier han noe da?)ville jeg ikke gjort. Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Om jeg sier her hva jeg bruker (etter råd fra de som lever av det), bidrar jeg bare til å lokke frem mer svada fra alle spesialistene med skrivekløe. Mitt råd er å finne litt tidligere i tråden. Norgesmesterskap i giftig eller Ja, hva gjør man ikke for å samle til seg striper. Innlegget er myntet på Sulte. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Det er vel syrevask "sulte" tenker på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.