Nor Star 350 Startet 3.Mars.2012 Del på Facebook Startet 3.Mars.2012 Hei Har en Simrad VHF som sender ut støy fra dynamoen, noen som har et forslag til og fjerne denne? Sitér dette innlegget Hilsen en som venter på sjøsetting Link to post
snorken Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Pleier det ikke å være noe "magnetgreier" på +ledningen til div apparater for å hindre støy? Om det er fra eller til vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Hvor er det du har hentet ut strømmen til VHF`n. Sitter antenna sammen med radioantenne via en splitter? dette er ting som kan påvirke, og således trekke til seg støy fra dynamoen. Hvile før jeg begynnte å gjøre noe med dynamo ha gått over alle kobblinger til Vhf`n. Ta strøm direkte fra ett av batteriene, og alltid strøm til den (sikring selvsagt) La den ikke ta strøm sammen med noe annet ombord, er ofte var på andre kilder. Sjekk antenne kontakter/forbindelse, skal ikke mye til. Men at det sikkert finnes noe som kan skjerme fra dynamoen også vil jeg tro, men ville nå sjekket alt det andre først. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Nor Star 350 Svart 3.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Har testet med et eksternt batteri og fortsatt støy Sitér dette innlegget Hilsen en som venter på sjøsetting Link to post
Bitteliten Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Spraking og støy i VHF mens motor går, Motor støy / elektrisk støy fra dynamo / ladning: Hent strøm til VHF fra kilde lengre unna motor, monter Ferritt på strømkabel til VHF alternativt støyfilter på dynamo Fra monteringsveiledning her http://www.seatronic.no/pdf/standard/GX1100%20HURTIG%20GUIDE.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Har testet med et eksternt batteri og fortsatt støy Sjekk også at antennekabelen og strømkablene til vhf`en ikke ligger i nærheten av andre strømførende ledninger om bord. Spesielt koaksialkabelen til antennen bør monteres i god avstand fra kabelstokker og andre installasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 har erfaring med nymonterte ledlys i targa lager støy på vhf'n siden antennen står oppå targaen og ledningene ligger sammen. Blir masse støy i vhf' idet jeg skrur på lysene. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Hei, Dette høres ut som børstetstøy fra dynamoen. Det skal sitte en støykondesator mellom + uttaket og rett til gods på dynamoen. Denne kan være defekt Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 (redigert) Helt enig, da "dreper" en støyen ved kilden. Jeg satte på 3 støydempingskondensatorer (fåes i bilrekvisitabutikker) på dynamoen, og støyen var borte. Kun 1 mellom B+ og gods var ikke nok hos meg. Lars H. Redigert 3.Mars.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.