Jump to content

Hvordan løsne twindisc 502 gir fra motor?


27 hasla

Recommended Posts

Hei!

 

Girkassen min er moden for å byttes og i den anledning har jeg løsnet alt og er klar til å heise den ut.Men,det viser seg at den sitter noe helt forferdelig på splines eller rundt flensen på kassen.Oppe på kassen har den løsnet litt ved hjelp av kiler men under har den ikke begyndt å løsne enda.Problemet er at det er veldig trangt og håpløst å komme til å få slå inn kiler slik at den løsner likt rundt hele flensen.Er det noen som har vært borti dette problemet som har noen gode råd å gi?

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke så mange gode råd å gi. Splines som har rustet fast sitter som faen. Og slik er det bare. Hvis du har en luke i svinghjulskåpen, hvilket det ofte er, så kan du komme til boltene som fester demperplaten. Skru ut disse, så blir demperplaten med ut. Hos meg har jeg to hull i svinghjulskåpen, det ene er dekket av en gummiplate, det andre er for alternativ selvstarter.

 

Se her:

svinghjulskaape.jpg

 

Midt oppå har jeg adgangen gjennom gummilappen. Litt til høyre det tomme starterhullet. Hos meg, og de fleste andre konfigurasjonene, så må svinghjulskåpen bli med ut. I ditt tilfelle, så tror jeg at jeg hadde løftet motoren ut av båten. Avhengig av hvordan det ser ut. Eksempelvis har en bekjent, som er båtkonstruktør, laget det slik i sin 52-foter, at han på sage hull i invendig dørk og dekket for å få ut motoren. Har du det slik, så ville jeg nok heller plundret litt.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...