nisher81 Startet 4.Mars.2012 Del på Facebook Startet 4.Mars.2012 Hei, Jeg er ny her på forumet. Båten vår gikk ned i fjor og må restaureres en god del før vårsetting. Det beste jeg har i tankene hadde vært et belegg i plast med motiv av teak/mahogny/eik (farge ikke viktig egentlig) og den må ha antiskli. Noen som veit om noe sånt? Linoleum eller noe ligndende kanskje? Har ikke så stor greie på dette. Fikk ny veteran båt i fjor (Polar 17) som vi bruke utallige timer å slipe/pusse og lakke. Takker for alle svar. Mvh Anders Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 4.Mars.2012 Del på Facebook Svart 4.Mars.2012 eg la ny dørk i seilbåten. Noe som heter woodplank. Linoleumsliknende planker som er fleksible også følger det med svarte "nat" av plast for å legge mellom. HAr ikke link, da jeg kjøpte de av lokal båtbygger. MEn de kostet ca 1400 kroner for 3,5 m2 Sitér dette innlegget Link to post
nisher81 Svart 4.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2012 Ok, ikke helt dette jeg er ute etter tror jeg. Ser etter noe lignende et teppe bare at det er vinyl/linoleum og er omtrent like enkelt å legge. Bonusen er at det vil være lettere å rengjøre enn teppe mtp på fisking og fiskeavfall som det medfølger. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mars.2012 Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 Det du er ute etter heter Nautolex belegg, forhandles blant annet av Maritim. Fås i mange farger, og er tynnere enn vanlig gulvbelegg slik at det kan limes på flatene og brettes under platene og stiftes fast. Slitesterkt, ikke glatt og ganske pent. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JanDL Svart 5.Mars.2012 Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 Det du er ute etter heter Nautolex belegg, forhandles blant annet av Maritim. Fås i mange farger, og er tynnere enn vanlig gulvbelegg slik at det kan limes på flatene og brettes under platene og stiftes fast. Slitesterkt, ikke glatt og ganske pent. Men desverre lages det ikke lenger.. Jeg har også lett etter dette men fått tils var at det ikke er å få tak i Sitér dette innlegget Link to post
MB Angst Svart 5.Mars.2012 Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 Dette er våtrom gulvbelegg eg kjøpe hjå VVS levrandør. Solid og enkelt å legge. Eg brukte vanleg gulvbelegg lim på dei store flatene og kontaktlim i kantane samt messing"teppe"list. Ser bra ut og solid. Lit mykje rot og verkty, but you get the idea. Båten eg pussa opp var forøvrig ein Rana 18 Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
Proxor Svart 5.Mars.2012 Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 (redigert) eg har noe sån fake gulv i båten også, men båten er gammel 78modell, spørst om det har vert der så lenge eller noe som er montert i ettertid. litt usikker va det heter men, har nå eit bilde. er ein slags plast/gummi matte som er blitt lagt på. Redigert 5.Mars.2012 av Kurt-Inge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nisher81 Svart 5.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 Mye interesant her. Fant selv på nettet som virker veldig interessant og heter "Lonseal Marine Flooring". Imitasjon av teak og mahogny mm. http://www.defender.com/product.jsp?path=-1|10918|311409|735514&id=1758318 Sitér dette innlegget Link to post
MB Angst Svart 5.Mars.2012 Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 Dette kan ligne på dørken i Angst. God friksjon- lav vekt, solid og fleksibelt. Kjem i stavar. Jammen rotete om bord i denne båten og. Dette tegnar å vere dårleg sjømannskap Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
Polar 17 Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 Undertegnede driver selv også å pusser opp en Polar 17. Jeg kommer til å benytte dørkplater fra Maritim til dørk. Idag har ikke båten noe eget dørkbelegg. Underlaget kan såvidt skimtes her. Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.