Jump to content

Nytt gulvbelegg for småbåt

nisher81

Recommended Posts

Hei,

Jeg er ny her på forumet. Båten vår gikk ned i fjor og må restaureres en god del før vårsetting.

Det beste jeg har i tankene hadde vært et belegg i plast med motiv av teak/mahogny/eik (farge ikke viktig egentlig) og den må ha antiskli.

Noen som veit om noe sånt? Linoleum eller noe ligndende kanskje? Har ikke så stor greie på dette. Fikk ny veteran båt i fjor (Polar 17) som vi bruke utallige timer å slipe/pusse og lakke.

Takker for alle svar.

Mvh Anders

Det du er ute etter heter Nautolex belegg, forhandles blant annet av Maritim. Fås i mange farger, og er tynnere enn vanlig gulvbelegg slik at det kan limes på flatene og brettes under platene og stiftes fast. Slitesterkt, ikke glatt og ganske pent.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det du er ute etter heter Nautolex belegg, forhandles blant annet av Maritim. Fås i mange farger, og er tynnere enn vanlig gulvbelegg slik at det kan limes på flatene og brettes under platene og stiftes fast. Slitesterkt, ikke glatt og ganske pent.

Men desverre lages det ikke lenger.. Jeg har også lett etter dette men fått tils var at det ikke er å få tak i :headbang:

baatpuss_10.jpg

Dette er våtrom gulvbelegg eg kjøpe hjå VVS levrandør. Solid og enkelt å legge. Eg brukte vanleg gulvbelegg lim på dei store flatene og kontaktlim i kantane samt messing"teppe"list. Ser bra ut og solid. Lit mykje rot og verkty, but you get the idea. Båten eg pussa opp var forøvrig ein Rana 18

Ja til heilårsbruk av båt

1.7 dti.zip

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...