boati Svart 19.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 (redigert) Nå viser det seg jo sånn at Vannet i båten og problemet med trykk i vasken hang sammen. Smakte på vannet, lett klorsmak:) og tok ut kjøleskapet fant pumpen med knekt UT kobling. Her skal jeg også montere høytrykks pumpen for spyling av akterdekk osv. Siden Strømopplegg ligger klart. Redigert 19.Juli.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 21.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2012 Det så jo litt upraktisk ut, ja! Lurer på om det er mulig å regulere vanntrykket direkte? Det går vel an å sette på en motstand og redusere spenningen ned til pumpen, men jeg vet ikke hvor glad den blir for det. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 26.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 Det så jo litt upraktisk ut, ja! Lurer på om det er mulig å regulere vanntrykket direkte? Det går vel an å sette på en motstand og redusere spenningen ned til pumpen, men jeg vet ikke hvor glad den blir for det. Du ser den skruen oppå enden på pumpehuset? Den skal man kunne skru ut eller inn for å regulere trykket tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 26.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 Nå nærmer det seg Montering av høytrykk's spylesytem imens jeg venter på deler til det andre. Kjøpt inn rørdeler ifra Maritim, Fått kuttet holder i SS316 på jobben :) Her skal jeg støpe om jeg må inn ny forsterkning for pumpehuset. Her er slangen som T'en skal imellom. Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 4.September.2012 Link til dette innlegget Svart 4.September.2012 Hm! Om det går an å redusere vanntrykket på det viset tror jeg jammen meg at jeg skal prøve! Det er litt for høyt i vår båt. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.September.2012 Link til dette innlegget Svart 5.September.2012 Synes P66 virker som flotte båter! men er det sånn at dem tar inn vann? det virker jo ikke særlig bra. Er dem mer lettdrevet enn andre Askeladden båter? er det flatere Vbunn? Jeg har en 585 og 115HK er ikke akkurat overflod av krefter, men den går ganske fint i sjøen. Har aldrig opplevd at det kommer inn vann! Blir ikke 115 i minste laget på P66? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SinWin Svart 5.September.2012 Link til dette innlegget Svart 5.September.2012 Har ikke opplevd vanninntrengning i vår båt, så nei - egentlig ikke. Har opplevd litt vann (ikke mer enn et par liter) langs kjølen etter kjøring i svært røff sjø, men det tror jeg ikke kom gjennom skroget, akkurat. Boati sitt vann kom altså fra en løs slange. Vi er veldig fornøyd med vår båt, og har hatt stor glede av den det halve året vi har hatt den. Det er fantastisk å slippe kalesje, men ha en båt som egner seg like godt om det regner eller er sol, er pluss- eller minusgrader utenfor. Har 150 hk selv, så om 115 er for lite kan jeg ikke svare på. Er i alle fall veldig fornøyd med frasparket 150-hesteren gir! Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 @Boati: du kan se bilder av ankervinsj-opplegget i denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/85573-askeladden-p66-weekend-erfaringer/page__st__60 Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Tillater meg å låne denne tråden litt :) Nå har jeg modifisert dashbordet i min Pilothouse, fjernet fartsmåler, limt på karbonfilm fra Biltema og flyttet litt på øvrige instrumenter slik at det ble plass til plotteren. Fikk også skjult de værste hullene etter plotterbraketten ved å montere en til utblåsningsdyse for varmeapparatet. Ganske fornøyd med resultatet Før: Etter: Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Kenneth 81 Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Det der ble veldig stilig! Jeg har brukt Biltema's karbonfilm på dashboardet mitt og er veldig fornøyd med utseende på den Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
SinWin Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Elegant løsning! Fartsmåleren er jo nokså unøyaktig uansett, så at du velger å droppe denne forstår jeg godt. Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Takk for tilbakemeldinger. Et viktig tips når man fjerner fartsmåleren: husk å plugge gummislangen som kommer fra motoren til fartsmåleren godt igjen, hvis ikke risikerer man å bli våt på beina Skal ikke utdype hvordan jeg fant ut det, men kan vel nevne at det ble litt av en jobb å tørke opp... Jeg trodde at fartsmåleren ble drevet av vakuum, men den blir altså drevet av vanntrykket fremme på motoren, og det er helt åpent derfra og inn til fartsmåleren. Sitér dette innlegget Helge O Link to post
SinWin Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 He he, takk for tips! Det er noe å notere seg. Jeg har et problem med det midtre panelet i skyvedøren: det rister og lager en infernalsk, skjærende lyd når båten er i fart. Selv den minste vibrasjon i båten gjør at døren lager en knirkelyd. Jeg har prøvd å se etter om alt står slik det skal, men klarer ikke finne noe galt. Om jeg setter døren i spenn vha. en gummipropp eller lignende, helt nederst, står den støtt og lager ikke lyd. Noen tips til hva jeg kan undersøke? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Det så vekdig bra ut. Mtp døren, har jeg vurdert å montere større "børster". Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Ser at omtrent alle bildene er borte, jaja. Jeg var bare nødt til å rydde i folderne. Har jo gjort masse rart med båten i det siste mtp spylepumpe montering osv. Har ventet 8 UKER!! på nye deler, som når jeg mottok de. (Ikke var standard eller like de som sto i båten) Jeg kunne kjøpt de på Maritim og mottatt de etter 3-DAGER! Jeg var så sint på Askeladden leverandøren at jeg ikke orket å bli sint engang. Har montert 2 pumper. + støpt inn support til disse i skroget. Montert nytt BEP bryterpanel ved vask. Forkastet Scanstrut Radar installation'en og er i gang med mitt eget design. ( et som passer båten mer ). Første utkast produsert som test. Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Synd de andre bildene i tråden er borte, men dette nye prosjektet så veldig interessant ut! Hva skal det nye bryterpanelet gå til? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 17.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Synd de andre bildene i tråden er borte, men dette nye prosjektet så veldig interessant ut! Hva skal det nye bryterpanelet gå til? Skal flytte alle pumpe greier til det panelet og i tillegg ha bryter på tenning til kokeapparat. Liker ikke når noe står med strøm på. Og kanskje kjøleskap og dekkslys. Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Høres smart ut :) Mitt kokeapparat har ikke noen elektrisk tenning... Kanskje de bare har droppet å koble på ledningene? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 17.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 åh? Har du ikke en vri bryter med flamme tegn på? Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Jo, det er det jeg har. Men når jeg vrir dit (90 grader fra "off") skjer det ingenting. Men jeg antar apparatet _skal_ ha elektrisk tenning. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Ja, sukkerbit bak apparatet. Ut med kjøleskapet så ser du. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 boati, flott opplegg du har laget. Er det lov og spørre hvor du fikk tak i den syrefaste tilkoplingen / kontakten til spylepumpa ? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 boati, flott opplegg du har laget. Er det lov og spørre hvor du fikk tak i den syrefaste tilkoplingen / kontakten til spylepumpa ? Ja er: Maritim.no det. Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 22.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2012 Aha, takk for tips. Skal høre med forhandleren før jeg skrur ut alt selv. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 1.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Da var Lectrotabs montert, å du og du for en forskjell Nå må jeg bare finne ut hvordan de fungerer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.