Jump to content

Min Askeladden P66W 2011mod. m/ Suzuki DF115, Bygge/ modde tråd.

boati

Recommended Posts

Følgende slanger var med i Eberspacher monteringssett: Stigerør i messing med rustfri gjennomgang og ekspansjonsplugg i nylon. Diverse korte gummislanger og en lang tynn pvc slange. Alle nødvendige slangeklemmer, filter og pumpe. Virker fornuftig med den tynne PVC-slangen, den er solid og det skal mye til for å blokkere den pga klem eller knekk. I tillegg kan man se om drivstoffet og evt. luftbobler er på vei gjennom systemet.

Stemmer at viskerne er montert ulikt, er litt problematisk å få montert visker nr 2 på pilothouse. Tror jeg må lime inn en liten kryssfinerplate for å få festet motoren skikkelig da den ene enden av motoren vil bli hengede i løse lufta.

Aah takker, har bestillt de originale slange nå ifra ebay. Tror jeg bygger om hele varmeren senere. Fikk den ihvertfall til å gå igjen i dag. Hjalp å få på 2 slangeklemmer så den ikke sugde luft lengre.

Ja, men det ordner du enkelt, ikke så mye enklere i min. Jeg lurer på om det er DIN motor som står i min, det var vanskelig å se.

Se der ja :) Nice. Ja Mitt NMEA opplegg ligger på Gardermoen i avvente at syforenigen (LES: Tollen) skal bli ferdige.

bfbdea19.jpg

9e101830.jpg

Det panelet der ble utrolig bra! :thumbsup: Tar du bestillinger? :giggle:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

06313dc9.jpg

Skulle demontere denne i dag, den var silikonert fast noe så sinnsykt, -Så jeg brukte såpe og et laangt kniv blad. Det gikk greit til venstre og topp, men bunn og høyre der brakk knivbladet. Så sto jeg der :headbang:

Så slo det meg! En tynn wire, tenkte på tynn fiskewire eller denslags, men så slo det meg igjen :clap: TANNTRÅD! Så da blir det Jordan og noen mini sjakler i morgen :pray:

Edit: Skriveleifer

Redigert av boati (see edit history)

Jeg slet også skikkelig med å få ut tilsvarende hylle på babord side i min da jeg skulle montere varmeapparatet. Jeg knakk et par knivblader men kom da rundt til slutt.

Det ble noen småsår i gelcoaten, ser ut til at du også har fått det oppe til høyre? Jeg sendte mail til Askeladden med spørsmål om fargekode på de hyllene, da kunne de fortelle at de hadde sparkel i riktig farge å selge. Denne har jeg bestilt og mottatt, men har ennå ikke fikset hyllen min. Venter på litt varmere vær.

Fargekoden er ral 7016

Art nr 106570 Gelcoat repsett ral 7016. Med herder. Pris 239.- ink mva eks frakt.

Helge O

Jeg slet også skikkelig med å få ut tilsvarende hylle på babord side i min da jeg skulle montere varmeapparatet. Jeg knakk et par knivblader men kom da rundt til slutt.

Det ble noen småsår i gelcoaten, ser ut til at du også har fått det oppe til høyre? Jeg sendte mail til Askeladden med spørsmål om fargekode på de hyllene, da kunne de fortelle at de hadde sparkel i riktig farge å selge. Denne har jeg bestilt og mottatt, men har ennå ikke fikset hyllen min. Venter på litt varmere vær.

Fargekoden er ral 7016

Art nr 106570 Gelcoat repsett ral 7016. Med herder. Pris 239.- ink mva eks frakt.

Jeg har enda ikke fått min løs :headbang: De må ha brukt alt for mye silikon.... Det hakket du ser var der før meg, nå er det enda fler xD

Tusen takk for fargekoden. Er det andre ting i den fargen? husker ikke i slengen, jeg vurderte å gjøre kanten i sort eller noe slikt. Må kjøpe tynn wire i morgen, ser ingen annen utvei nå....

Fargekoden er ral 7016

Takker for den opplysningen jeg også X(

:p

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...