Cannonfodder Svart 14.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2012 Du bør høre skrapinga av trekkfjera hvis du rykker den fram og tilbake. Går det røret opp til taket? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 14.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2012 Du bør høre skrapinga av trekkfjera hvis du rykker den fram og tilbake. Går det røret opp til taket? Ja hørte det gikk opp og frem men der stoppte alle spor:p Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 16.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2012 I følge Askeladden-forhandleren jeg snakket med, er det kjøleskapet som skal fjernes ved trekking av kabler og lignende i Weekend-modellen. Kanskje det er grunnen til at hyllen er både limt og skrudd? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2012 I følge Askeladden-forhandleren jeg snakket med, er det kjøleskapet som skal fjernes ved trekking av kabler og lignende i Weekend-modellen. Kanskje det er grunnen til at hyllen er både limt og skrudd? Neida, både kjøleskap og den hyllen fjernes v/ arbeid. Trekkerøret over til høyre for hyllen forteller jo dette. De som monterte hyllen sist hos meg har bare overdrevet silikon bruken litt. Sitér dette innlegget Link to post
Cannonfodder Svart 16.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2012 Tror det var mye billig silikon i Polen da de monterte min båt også Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2012 Tror det var mye billig silikon i Polen da de monterte min båt også Ikke produsenten her, var de som monterte GPS'en... Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 20.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2012 Dørkrom senter, Ser ut som strømkablene ligger nedi "vannet"... Noen som klarer å se hvilken dim det er på dette? Dette er vel vanninntak til dass osv. ? Bør jeg koble meg på denne til spylepumpen? Jeg har også holdt på i 3 dager for å trekke kabler over styrbord vindu. Kommer ikke igjennom, fant ut til slutt at jeg kunne filme inn via stereo "hullet" jeg saget tidl. Fant da ut etter at jeg hadde rivd trekkefjæren ut igjen at den var ca 10cm ifra åpningen. Men konstruktørene har spart penger på 1mtr trekkerør? De har ikke lagt det helt frem.... Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 22.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2012 Endelig! Det har tatt 4 dager å få trekkefjæren igjenom:/ Sykt! Men nå har jeg trukket en 7-leder kabel, VHF antenne kabel og en 2-leder, skal trekke enda flere, Nmea 0183 og Nmea 2000 kabler også... :) Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 24.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Nydelig vær i går! Og det blir bra i dag også om tåken letter snart... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Blir jo nesten misunnelig her! Gjett om æ glede mæ til å få båten tilbake på vannet! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
SinWin Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Stilig film! Virker som en veldig, veldig fin dag på sjøen! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Fin båt og film:) Hva heter sånne trekkrør på engelsk? Tenkte å sende en Mail til produsenten av min båt og høre om de har lagt inn sånne rør. Spørs om italienerne er så flinke:p Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
boati Svart 26.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 Fin båt og film:) Hva heter sånne trekkrør på engelsk? Tenkte å sende en Mail til produsenten av min båt og høre om de har lagt inn sånne rør. Spørs om italienerne er så flinke:p Takker, Send et bilde? tviler på at italienerne hadde forstått det uten en god forklaring uansett. :P Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 26.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 Endelig fått lagd hull til høyttalerne. Midlertidig montert... 4" Fusion. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 6.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Stereo'n forsinket til 20/4 :/ Fikk kuttet hull til Joysticken nå for Lysskasteren. Alle kabler ferdigtrukket. VHF kabel Cat5 kabel 7-leder kabel 2-leder kabel NMEA2000 Garmin kabel God Påske Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 6.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Da var Påskeegget også kommet i hus, 6" Scanstrut POWERTOWER i Stainless Steel, m/ tilhørende GPS og Ankerdram lys master. Meeen powertoweret var for smalt, sånn er det å ikke gjøre grundig research eller å kjøpe usett ifra Ebay, men det sto i annonsen at den passer alle Garmin 18 osv radomes. Men som du kan se mangler det en god del på foten. Heldigvis har vi ss316 lett tilgjenelig på jobb og maskin til å kutte ut 2stk braketter. + nå begynte jeg å leke meg med ideen om å lage "vinger" til TV/ Radio antenne og VHF Så gjenstår det hvor i all verden skal jeg montere den og trekke kablene.... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Tradisjonelt sett så monteres den øverst på båten. Litt mer seriøst: Blir bra det der! :) Har nettopp bestillt Raymarine HD-radar til Skibsplasten min, så blir nok å kjøpe Scanstrut Powertower for å montere den på jeg og! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Tampeservice Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Fin båt og film:) Hva heter sånne trekkrør på engelsk? Tenkte å sende en Mail til produsenten av min båt og høre om de har lagt inn sånne rør. Spørs om italienerne er så flinke:p Det er iallefall lagt inn tomme K- rør for trekking av nye ledninger i vår Italienske Selva 6,5 Fisherman! Flott båt du har og flott å se bilder av nyinstallasjonene! Det gir inspirasjon Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 6.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Tradisjonelt sett så monteres den øverst på båten. Litt mer seriøst: Blir bra det der! :) Har nettopp bestillt Raymarine HD-radar til Skibsplasten min, så blir nok å kjøpe Scanstrut Powertower for å montere den på jeg og! Gralla med Radar , Det visste jeg ikke,men det ante meg. Men jeg vurderer om det blir penere rent estetisk rett forut for "Targa'en"? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 6.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Det er iallefall lagt inn tomme K- rør for trekking av nye ledninger i vår Italienske Selva 6,5 Fisherman! Flott båt du har og flott å se bilder av nyinstallasjonene! Det gir inspirasjon Takker, Det er meget bra med "tomme" K-rør, best om de legges helt ifra A til B også ikke som i min A til nesten B Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Blir kanskje ikke så dumt å sette den forran targaen nei! Du får ta å sette domen oppå og ta ett par bilda til. Hvor mye måtte du ut med for den ScanStrut'en foresten? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
boati Svart 6.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Blir kanskje ikke så dumt å sette den forran targaen nei! Du får ta å sette domen oppå og ta ett par bilda til. Hvor mye måtte du ut med for den ScanStrut'en foresten? Ja får prøve det :) Betalte USD 296.05 + Frakt + Mva. for Scanstrut'n. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Det va ikke en ille pris :) Må forske litt å se om æ finn en som passe til Raymarine-radarer Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
boati Svart 7.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Tror maritim skulle ha 6-7k for samme typen. Men nå ble jo frakten omtrent det samme da, så du kan jo gange med to:) Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Ser at det er flere enn meg som bruker "Tallmeter". Helt genialt dette målebåndet! Svensk oppfinnelse og greier. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.