Jump to content

Min Askeladden P66W 2011mod. m/ Suzuki DF115, Bygge/ modde tråd.

boati

Recommended Posts

I følge Askeladden-forhandleren jeg snakket med, er det kjøleskapet som skal fjernes ved trekking av kabler og lignende i Weekend-modellen. Kanskje det er grunnen til at hyllen er både limt og skrudd?

Neida, både kjøleskap og den hyllen fjernes v/ arbeid. Trekkerøret over til høyre for hyllen forteller jo dette. De som monterte hyllen sist hos meg har bare overdrevet silikon bruken litt.

Dørkrom senter,

f07cf2cc.jpg

66e5ce07.jpg

26951f5d.jpg

Ser ut som strømkablene ligger nedi "vannet"...

61aeb3e8.jpg

Noen som klarer å se hvilken dim det er på dette?

c198dc24.jpg

Dette er vel vanninntak til dass osv. ? Bør jeg koble meg på denne til spylepumpen?

Jeg har også holdt på i 3 dager for å trekke kabler over styrbord vindu. Kommer ikke igjennom, fant ut til slutt at jeg kunne filme inn via stereo "hullet" jeg saget tidl. Fant da ut etter at jeg hadde rivd trekkefjæren ut igjen at den var ca 10cm ifra åpningen. Men konstruktørene har spart penger på 1mtr trekkerør? De har ikke lagt det helt frem.... :headbang:

th_e0ec7325.jpg

• 2 uker senere...

Da var Påskeegget også kommet i hus, 6" Scanstrut POWERTOWER i Stainless Steel, m/ tilhørende GPS og Ankerdram lys master.

Meeen powertoweret var for smalt, sånn er det å ikke gjøre grundig research eller å kjøpe usett ifra Ebay, men det sto i annonsen at den passer alle Garmin 18 osv radomes.

Men som du kan se mangler det en god del på foten. Heldigvis har vi ss316 lett tilgjenelig på jobb og maskin til å kutte ut 2stk braketter. + nå begynte jeg å leke meg med ideen om å lage "vinger" til TV/ Radio antenne og VHF :thumbsup:

d1a8f307.jpg

439332b4.jpg

c5a7ef8d.jpg

5ada9443.jpg

ac8161cd.jpg

4485b190.jpg

Så gjenstår det hvor i all verden skal jeg montere den :giggle: og trekke kablene....

Tradisjonelt sett så monteres den øverst på båten. :giggle:

Litt mer seriøst: Blir bra det der! :)

Har nettopp bestillt Raymarine HD-radar til Skibsplasten min, så blir nok å kjøpe Scanstrut Powertower for å montere den på jeg og! :thumbsup:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Fin båt og film:)

Hva heter sånne trekkrør på engelsk? Tenkte å sende en Mail til produsenten av min båt og høre om de har lagt inn sånne rør. Spørs om italienerne er så flinke:p

Det er iallefall lagt inn tomme K- rør for trekking av nye ledninger i vår Italienske Selva 6,5 Fisherman! Flott båt du har og flott å se bilder av nyinstallasjonene! Det gir inspirasjon :smiley:

Tradisjonelt sett så monteres den øverst på båten. :giggle:

Litt mer seriøst: Blir bra det der! :)

Har nettopp bestillt Raymarine HD-radar til Skibsplasten min, så blir nok å kjøpe Scanstrut Powertower for å montere den på jeg og! :thumbsup:

Gralla med Radar :thumbsup: , Det visste jeg ikke,men det ante meg. :giggle:

Men jeg vurderer om det blir penere rent estetisk rett forut for "Targa'en"?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3677a529.jpg

8d94507b.jpg

a5ef23fa.jpg

Blir kanskje ikke så dumt å sette den forran targaen nei! Du får ta å sette domen oppå og ta ett par bilda til. :smiley:

Hvor mye måtte du ut med for den ScanStrut'en foresten?

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...