Jump to content

Min Askeladden P66W 2011mod. m/ Suzuki DF115, Bygge/ modde tråd.

boati

Recommended Posts

Tips.. tre et pvc rør (som du tetter i bakkant med en plugg av sponplate e.l.) inn i hullene til høyttalerne og fuger /limer de fast med tech7 e.l.

Du vil da få mye bedre lydkvalitet, samt at elementene også vil tåle vesentlig mye mere effekt, elementene vil også spille høyere med mindre tilført effekt.

~~maskinisten

Tips.. tre et pvc rør (som du tetter i bakkant med en plugg av sponplate e.l.) inn i hullene til høyttalerne og fuger /limer de fast med tech7 e.l.

Du vil da få mye bedre lydkvalitet, samt at elementene også vil tåle vesentlig mye mere effekt, elementene vil også spille høyere med mindre tilført effekt.

~~maskinisten

Hei, takker skal vurdere det, vurderer også å lage bassrefleks rør og "åpen" løsning.

Edit: Leifågdi

Redigert av boati (see edit history)
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Endelig fått gjort mer på Radar innfestingen osv.

Her bilder av plasserings testen...

485005fa.jpg

6f484b8b.jpg

47e62850.jpg

21347654.jpg

16b967d0.jpg

Så hva syns Juryen om å ha den her? Taket virker ganske tynt så har fått laget meg ganske lange braketter i et plast/stål materiale også, disse blir tredd ned og inn i hullet jeg borer m/ gjengede hull, så boltes radaren ned i dette. Det var planen ihvertfall.

Da har endelig båten fått kjørt seg!

Var på Skudefestivalen i helgen.

Altså Gandsfjorden til Skudesnes.

Vi reiste torsd. med 4ms i motvind, Marsjet rundt 23knop helt til jeg ikke klarte mer, så gikk vi ned til 19-20knop. Ca 1-1.5mtr bølger ifra ALLE retninger.

Bordet knakk i overfarten, (støpemetall foten).

Hjemreise i dag tidlig med 9-11ms i vind, bølger 1.5-2.0mtr, men mer ifra en retning. (så det gikk ann å lese de), fikk noen skumle sleng når vi måtte endre kurs mot stvgr, men det gikk veldig bra og bedre i dag enn turen bort.

Men måtte bruke endel bilge pump så er spørsmålet hvor kommer vannet inn i båten? Fenderlisten?

Uansett en kjempetur:)

• 2 uker senere...

Har du fått festet radaren ennå? Jeg er svært interessert i å montere radar selv, og lurer litt på hvordan det best kan løses. Hvilken kartplotter har du? Garmins 720?

Ankervinsj forut er kanskje ikke så dumt. Jeg har mest hatt bruk for den akter (les: ikke savnet en vinsj forut), når vi legger til mot land, og har heller kjøpt et "manuelt" anker til å ha forut. Det kan vi heller slenge ut de gangene vi har bruk for et anker nummer to, eller er nødt til å ha baugen opp mot vinden.

Hørtes ut som en litt vel heftig tur. Var ute i fire-fem meters dønninger utenfor Marsteinen i går og forgårs. Vi brakk heldigvis ingenting. Har fått en del vann i bunnen etter turen, men for lite til at pumpen klarer å ta det. Lurer også svært på hvor dette vannet kan komme fra. Salt er det i alle fall.

Har du fått festet radaren ennå? Jeg er svært interessert i å montere radar selv, og lurer litt på hvordan det best kan løses. Hvilken kartplotter har du? Garmins 720?

Ankervinsj forut er kanskje ikke så dumt. Jeg har mest hatt bruk for den akter (les: ikke savnet en vinsj forut), når vi legger til mot land, og har heller kjøpt et "manuelt" anker til å ha forut. Det kan vi heller slenge ut de gangene vi har bruk for et anker nummer to, eller er nødt til å ha baugen opp mot vinden.

Hørtes ut som en litt vel heftig tur. Var ute i fire-fem meters dønninger utenfor Marsteinen i går og forgårs. Vi brakk heldigvis ingenting. Har fått en del vann i bunnen etter turen, men for lite til at pumpen klarer å ta det. Lurer også svært på hvor dette vannet kan komme fra. Salt er det i alle fall.

Garmin 720s ja, nei vurderer enda hvor jeg skal ha radaren. + Har tegnet og skal få kuttet braketter til radaren som skal ligge inni taket som forsterkning.

Hvor er den bak montert? hadde vært kanon med noen bilder av dine innstallasjoner.

Fikk også vann inn, tror det er mellom fenderlist framme ellers så må det bak ved fenderlist. vet at ihvertfall et par ganger så slo vannet (bølgene) inn på frontruten, så de var temmelig store.

Så ønsket om bilder i en annen tråd, men fikk dessverre ikke tatt noen denne gang - var stort sett opptatt med jobb, dessverre. Se dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/85573-askeladden-p66-weekend-erfaringer/page__st__40#entry1312151 for en beskrivelse av vinsjens montering, i alle fall!

Godt poeng med fenderlisten. Det er nok synderen.

Har for øvrig smurt biltema sitt "rain off" over alle glassflatene, med god effekt. Renset rutene først med vinduspussemiddel og nal, og deretter med et annet biltema-produkt som sannsynligvis inneholder tre-fire miljøgifter og kreftfremkallende stoffer, og smurte så rutene inn med vidundermiddelet. Om vanndråpene ikke nødvendigvis renner av umiddelbart, samler de seg i alle fall i dråper, og det legger seg ikke en ugjennomtrengelig vannfilm av saltvann når bølgene spruter over overbygget. Det ble, med andre ord, mye lettere å se ut vinduene som ikke holdes fri av vindusviskeren.

Sååååå hvor bør jeg montere det nye mobile bredbåndsmodemet?

+ Repeater/ Extender.

Noe skal ha 12v - 2ah og noe 5v - 2ah.

Telenor 3G/4G Zte MF91D LTE Mobile Hotspot.

Netgear Universal Dual Band Wifi Range Extender WB2500RP.

ASUS WL-330N3G 6-in-1 Wireless-150 Mobile Router.

Alt for Fusion's MS-IP700 og Internett/ Streaming.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...