Jump to content

Hvor kjøpe ny diodebro til Lucas 11ac.

snorken

Recommended Posts

Nå skal jeg i båten og ta ut dynamoen. For noen år siden fikset det med en m5 rustfriskrue igjennom diodebroa ( +polen var løsnet i broa). Hadde i helga belastningsprøve dvs., slo på alt som var, og etter en stund falt spenningen til under 12V. Jeg tror det er noe som går varmt og øker motstanden slik at spenningen går ned. Stoler heller ikke på regulatoren. Så hvor får man kjøpt ny? Har en manisk trang til å reparere slikt.

Har bestilt ny generator på 90A. Da må en vel gå opp i dim. på kablene, +-kabelen fra dynamoen til batteriene og -kabelen fra batteriene til gods. Jeg har noe 90 kvadrat sveisekabler som må kunne brukes til det formålet. Regner med at hovedstrømbryterne tåler dette. ( Temperaturføler på hovedstrømbryterne :lol::lol::lol:)

Svart (redigert)

Nå er Lucasen reparert. En løs ledning på en av diodene og en diode som ikke hadde kontakt med godset i diodebroa. Presset den ut litt og på plass igjen. brudd på kobbertråden til Al-uttaket ( W til turteller??). Kanskje test i morgen. Bare det holder i garantitiden, for den går ut når jeg snur ryggen til :lol::lol::lol:

I manualen som ligger i arkivet står det max 43A (hot)??? på Lucas 11 Ac.

Hva står egentlig Al for?

Redigert av snorken (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...