Jump to content

Har DU bestillt .. ... . ..  . .. ????


PanPan

Recommended Posts

Har du bestillt Vimpelen?

 

Ingar har tror jeg, lagt ut for 100 vimpler à kr. 150,-. Med den sedvanlige norske tregheten tror jeg det er en del som ikke har kommet seg i tøfflene og bestillt!!!

 

Det er jo i alt 60 som deltok i avstemningen om vimpelen. Der ble det oppfordret til at kun de som ville kjøpe vimpel skulle stemme.

 

Stemte du? Har du bestillt? Ikke det kanskje... ???

 

Jeg vil oppfordre alle til å bestille, - husk dette stedet drives av noen som faktisk også betaler for oss!!!

 

For ordens skyld: Dette har jeg skrevet uten noen input fra noen som betaler for moroa vår!!!

 

Gakk hen, i karle! :crazy: KAST LOSS!!!

Link to post
Share on other sites

Til jat: Nei, ingen MÅ kjøpe. :lol:

 

Grunnen til at jeg "maser" om dette er følgende:

 

Gjennom å kjøpe er du med på å støtte opp om driften av baatplassen.no. Som du sikkert vet er baatplassen.no et ikke kommersielt tiltak uten noen form for inntekter.  Derfor er det hyggelig om flest mulig kjøper for å vise sin støtte, selv om man ikke har tenkt å henge opp noen vimpel på båten . Jeg kan garantere at ingen tjener seg rike på dette, tvert imot. Penger er da heller ikke drivkraften bak dette stedet.

 

:crazy:

Link to post
Share on other sites

Det var da voldsomt. :eek:

 

Jeg vil ikke ha vimpel. Må jeg kjøpe da?

Det var ikke meningen å være såååå nærgående. :smiley:

 

Denne vimpelen er jo ingen forretning. Den selges etter selvkost.

 

Du vet, man gjør seg sine tanker når man sitter her som medlem. Ser hvor flott dette forumet fungerer - aner hvilket arbeide som ligger bak. Frivillig innsats. Noen har tidligere spurt om ikke man kan få betale litt av hva dette koster. Dette har blitt blankt avvist.

 

Da er det at jeg ser for meg at han som legger ned tid og alene betaler for dette, sitter der og har lagt ut hva disse vimplene koster. Og som antydet, den norske sendrektigheten kjenner vi vel?

 

Derfor denne oppfordringen som umiddelbart , - før man tenker seg om, - kanskje treffer noen litt over lastemerket.  :smiley:

 

Vennlig hilsen

Jan

Link to post
Share on other sites

Jeg vil si det slik: Ved å kjøpe en vimpel, støtter man ikke direkte driften av baatplassen, men man er med og reduserer utlegget Ingar har på vimpler som ikke er solgt. Det er vel egentlig slik det har seg. Pollen ga uttrykk for at det var ganske stor interesse for vimpler og Ingar bestilte ut fra inntrykket som pollen ga. Nå i ettertid er det bare 25 som har bestilt og da har Ingar et utlegg på 75 vimpler som ikke er dekket, i tillegg til innsatsen fram til vimplene var klare for produksjon og deretter arbeidet han har tatt på seg med å få sendt det ut. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er bare å gå gjennom den tråden som gikk her i lange tider om hvordan denne vimpelen skulle se ut så ser dere hvem som har hatt meninger om denne saken. Det var kommentarer på farge, form og det som kunne tenkes kan.

 

Det med å bestille før en vet sånn ca hvor mange som skulle ha er også en ganske riskikofylt handling.

Link to post
Share on other sites

Det er bare å gå gjennom den tråden som gikk her i lange tider om hvordan denne vimpelen skulle se ut så ser dere hvem som har hatt meninger om denne saken. Det var kommentarer på farge, form og det som kunne tenkes kan.

 

Det med å bestille før en vet sånn ca hvor mange som skulle ha er også en ganske riskikofylt handling.

Jeg ser disse momentene på samme måte som deg! Risikoen er tatt av den/de som har bestillt. Jeg har ikke hørt et bebreidende ord derfra. Håper man forstår meg positivt. :smiley:

 

Nå sier Batdilla her på tråden at det er 75 vimpler som enda ikke er bestillt. Det betyr at Ingar pr. dato har et udekket utlegg på kr. 11.250,-.

 

Vennligst oppfatt min oppfordring slik: Er det noe som kan tenke seg å ha denne vimpelen på båten? Er svaret ja: Fint om du bestiller i nærmeste fremtid. :smiley:

 

Vennlig hilsen Jan

Link to post
Share on other sites

Vennligst oppfatt min oppfordring slik: Er det noe som kan tenke seg å ha denne vimpelen på båten? Er svaret ja: Fint om du bestiller i nærmeste fremtid.

Nettopp. Det er poenget mitt. Hver enkelt avgjør selv om man ønsker vimpel eller ikke, men har man tenkt å kjøpe, gjør man lommeboka til Ingar en tjeneste ved å kjøpe nå istedenfor å vente. PS: Dette er en ypperlig gave til slekningen nordpå. Lite porto forbundet med å sende den via post...  :smiley:
Link to post
Share on other sites

Når kommer vimplene til Malfix? Jeg hadde tenkt jeg skulle kjøpe der .......  Kanskje mange i Oslo-området tenker det samme?

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Vimplene er etter det jeg har forstått ennå ikke ferdig produsert. De dukker vel opp hos Malfix like etter at de er ferdige regner jeg med.

 

Det kunne vært greit å vite sånn ca hvor mange som ønsker å kjøpe hos Malfix.

Forslår at alle som tenker seg Malfix varianten poster her.

 

Til Andreas:

 

En god ide. Du kan vel bare bestille en ekstra?

Link to post
Share on other sites

Vimplene er etter det jeg har forstått ennå ikke ferdig produsert. De dukker vel opp hos Malfix like etter at de er ferdige regner jeg med.

 

Det kunne vært greit å vite sånn ca hvor mange som ønsker å kjøpe hos Malfix.

Forslår at alle som tenker seg Malfix varianten poster her.

 

Til Andreas:

 

En god ide. Du kan vel bare bestille en ekstra?

Er allerede gjort - <har burde det stått en smiley som vifter med vimpelen>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...