Framtia Startet 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2012 Årets regatta starter fredag 8. juni og påmeldingen er nå åpnet (frist er 2. mai). Framtia stiller med ambisjoner om å havne midt på treet. Er det flere BP-seilere som tenker delta? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Vi stiller med regattabåten, som ligger i samme havn som deg. Vi satser bare på baneseilaser og tar færderen som trening, satser på topp 10 i performance 40 eller hva de kaller den. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Bra, da ses vi sikkert i Horten. Var det du som hentet hjem båten fra Fredrikshavn sist sommer? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 nei, vi seiler IMXen som ligger i på den nest ytterste plassen, tvers av astor. Min IMX ligger i fredrikstad og vil tilbringe regattaen i båsen. Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Blir nok Færdern på meg og - 11 året nå. Og ligger faktisk i samme havn som dere begge (tror jeg! - om det ikke er flere potente svensker som heter Framtida!) Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Satser på å stille i år for første gang. Blir for anledningen sammensatt mannskap så ambisjonsnivå ikke så stort på forhånd ( endrer seg nok når starten går...). Antar jeg havner i samme klasse som deg Framtida, så vi får knives ut fjorden :) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Kristian_H Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Satser på å stille i år for første gang. Blir for anledningen sammensatt mannskap så ambisjonsnivå ikke så stort på forhånd ( endrer seg nok når starten går...). Antar jeg havner i samme klasse som deg Framtida, så vi får knives ut fjorden :) Ser ut som at du har både 3DL seil og karbonrigg, da må man jo delta Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Bilde av søsterbåt i avataren, mitt storseil er hvitt :) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Kristian_H Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 nedtur, da krsset jeg deg av lista over skumle konkurenter . Neida, hva har dere i lys? 1.38 på oss. Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Vi har 1.33, men gleder meg til å se hvordan vi seiler i forhold til IMX'ene. Som fokkebåt er vi utsatt om det blir kryss og flau vind. Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Kristian_H Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 vi seiler også kunn med fokk, Kanskje vi har med Code 0en, da får vi vel 1.40 i lys. Det er vel ofte flau vind under færderen Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Vi er påmeldt..... Såkalt rødvinsseiler, med LYS-tall godt under de over her. Ambisjonene er også ganske beskjedene... men vi skal kose oss. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
SuperGnisten Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Blir deltakelse på meg og i år... 2år siden sist båten seilte, men nåværende skipper debuterer... Holder på med undervannskroget for tiden... Det pusses!!!! Satser vel på å fullføre i år.. Men det kan vel fort endres når skuddet går... Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Sun Flyer Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Lurer på å melde meg på, men må kanskje jobbe. Hadde jo vært fint å knust dere med leiligheten min. Lys 1,37 Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kristian_H Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 har aldri blitt slått av en leilighet, give it a shot. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Kordan gikk det i hollenderen i fjor, sun flyer... ? Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Sun Flyer Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Tja.... Så vidt jeg husker ble vi nr 13 av de 23 båtene i doublehandedklassen. To kineserbroacher som resulterte i en ødelagt spinnaker. Men vi var gode på kryss og var båt nr tre ved runding av selve hollenderen. http://www.sandaker.no/seilnett/resultatliste.aspx?seilasid=221 Men vi knuste ihvertfall klassens Imx 40 lett..... Se også at hvis vi sammenligner korrigert tid med de store klassene for fullt mannskap så ville vi f.eks slått "Ille Morro" akkurat såvidt. Så ikke avskriv huset mitt ;) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kristian_H Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Forskjell på klassens imx og oss, neida mye skryting her nå. men vi satser innen ORC og tar disse regattaene som trening. Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Noen som vet forskjellen på klassene LYS og LYS racing ved påmelding? Seilfaktor eller noe annet? Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
RSL Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Vi er påmeldt..... Såkalt rødvinsseiler, med LYS-tall godt under de over her. Ambisjonene er også ganske beskjedene... men vi skal kose oss. Jeg har ikke helt fått ut fingern enda arneolav, men hvilken klasse stiller du i? Hadde jo vært artig om vi seilte samme klasse. Jeg har enda ikke hatt ut spinnakeren av posen sin, så om du er dreven spinnakerseiler har du en stor fordel. Jeg er litt usikker på om jeg med mitt "golfmannskap" skal satse på lys uten spinnaker eller med hehe. (Litt tilvenning å ha Golfere som mannskap. Må benytte ord som T-off for oppmøte og skrike FORE når bommen er på vei over.... men ivrige er de hehe) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Kristian_H Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Noen som vet forskjellen på klassene LYS og LYS racing ved påmelding? Seilfaktor eller noe annet? Lys er for rødvinsseilerne, sist var det 2 racing klasser 36 og 40 fot, disse er for de litt raskere båtene, og litt høyere nivå. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Lurer på å melde meg på, men må kanskje jobbe. Hadde jo vært fint å knust dere med leiligheten min. Lys 1,37 Du får satse på hjemmekontor da vel... Hmm, kjenner konkurranseinstinktet allerede begynner å melde seg. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
@ArneO Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Jeg har ikke helt fått ut fingern enda arneolav, men hvilken klasse stiller du i? Hadde jo vært artig om vi seilte samme klasse. Jeg har enda ikke hatt ut spinnakeren av posen sin, så om du er dreven spinnakerseiler har du en stor fordel. Jeg er litt usikker på om jeg med mitt "golfmannskap" skal satse på lys uten spinnaker eller med hehe. Jeg stiller i Lys-klasse, og kommer til å bruke spinnakeren. Jeg har planer om å prøve spinnakeren litt mer før Færdern. Den har ikke blitt så veldig flittig brukt må jeg innrømme, men jeg vet hvordan den ser ut.... Mannskapet er nok ikke så godt trent om bord hos meg heller. Samler sammen gamle kamerater til en liten guttetur (vi har deltatt i Færderen et par ganger tidligere i leid båt, så de har vært om bord i seilbåt før... ) Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
JGH Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Du får sei fra om Sun Flyer savner vestlands mannskapet sitt. Hadde vore gøy og seilt på østlandet. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Sun Flyer Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Sun Flyer trenger definitivt mannskapet om vi skal være med. Men det kan se ut som det ikke kommer til å gå :( Min jobb er jo ikke en sånn som man kan velge å utsette eller gjøre hjemme. Hvis jeg skal ta fri en dag må jeg egentlig ta fri hele den uken. Uten lønn... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.