Jump to content

Færderseilasen 2012

Framtia

Recommended Posts

Satser på å stille i år for første gang. Blir for anledningen sammensatt mannskap så ambisjonsnivå ikke så stort på forhånd ( endrer seg nok når starten går...). Antar jeg havner i samme klasse som deg Framtida, så vi får knives ut fjorden :)

Ser ut som at du har både 3DL seil og karbonrigg, da må man jo delta :giggle:

Tja.... Så vidt jeg husker ble vi nr 13 av de 23 båtene i doublehandedklassen. To kineserbroacher som resulterte i en ødelagt spinnaker. Men vi var gode på kryss og var båt nr tre ved runding av selve hollenderen.

http://www.sandaker.no/seilnett/resultatliste.aspx?seilasid=221

Men vi knuste ihvertfall klassens Imx 40 lett.....

Se også at hvis vi sammenligner korrigert tid med de store klassene for fullt mannskap så ville vi f.eks slått "Ille Morro" akkurat såvidt.

Så ikke avskriv huset mitt ;)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Vi er påmeldt.....

Såkalt rødvinsseiler, med LYS-tall godt under de over her. Ambisjonene er også ganske beskjedene... men vi skal kose oss. :flag_bp:

Jeg har ikke helt fått ut fingern enda arneolav, men hvilken klasse stiller du i?

Hadde jo vært artig om vi seilte samme klasse. Jeg har enda ikke hatt ut spinnakeren av posen sin, så om du er dreven spinnakerseiler har du en stor fordel. Jeg er litt usikker på om jeg med mitt "golfmannskap" skal satse på lys uten spinnaker eller med hehe.

(Litt tilvenning å ha Golfere som mannskap. Må benytte ord som T-off for oppmøte og skrike FORE når bommen er på vei over.... men ivrige er de hehe)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Jeg har ikke helt fått ut fingern enda arneolav, men hvilken klasse stiller du i?

Hadde jo vært artig om vi seilte samme klasse. Jeg har enda ikke hatt ut spinnakeren av posen sin, så om du er dreven spinnakerseiler har du en stor fordel. Jeg er litt usikker på om jeg med mitt "golfmannskap" skal satse på lys uten spinnaker eller med hehe.

Jeg stiller i Lys-klasse, og kommer til å bruke spinnakeren. Jeg har planer om å prøve spinnakeren litt mer før Færdern. Den har ikke blitt så veldig flittig brukt må jeg innrømme, men jeg vet hvordan den ser ut....

Mannskapet er nok ikke så godt trent om bord hos meg heller. Samler sammen gamle kamerater til en liten guttetur (vi har deltatt i Færderen et par ganger tidligere i leid båt, så de har vært om bord i seilbåt før... )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...