Kristian_H Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Flere spekulerer helt klart i hvilken klasse de skal stille i for å få best mulig plassering i klassene.ORC har jo et helt annent utregningssystem hvor det blir tatt hensyn til hvordan båtene seiler på kryss, slør og lens. Dere burde nok stille i R33, det er jo tross alt morsommere med flere båter. At lys bare er for rødvinsseilere var vel å sette det litt på spissen. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 (redigert) Ser at Røkke skal delta på Færderen med sin nye B42 men regner med han har med bra mannskap på seilasen.. Redigert 15.April.2012 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
ravddo Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Da ser det ut som vi blir med også. Har fått byttet på jobb og hvis det er greit for de andre så er det ordnet. Så er det bare å samle mannskapet som jeg har sagt nei til inntil nå. Båten til Røkke blir nok en artig båt å seile! Begge to forøvrig Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Framtia Svart 15.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Jeg ville nok trivdes best bak roret i B42'en. Forøvrig har jeg lovet mannskapet sjampis om vi slår Røkke, det er jo greit å ha noe å strekke seg etter. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Eieren av vår båt er naboen til røkke, og han har blitt invitert med. Dog ikke på færderseilasen, men han hadde foreslått meg også. Men tiden vil vise :pray: Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Da er Kong Harald påmeldt også . Men foreløpig bare 308 påmeldte, med en snau uke igjen før ordinær frist utløper. Forøvrig har NORLYS bestemt seg for å øke kontingenten til 400 kroner per år. Det må jeg si er kostnader jeg synes jeg får lite igjen for... Betaler man innen 1/5 slipper man unna med 300. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Hva skal vår kjære konge seile? Jeg har bwgynt å trene med onsdagsseilaser Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Han seiler 8Mr (Sira) og stiller i LYS, seiler de til Tristein mon tro ?. Finner ingen info om båten på seiling.org (det er flere med seilnummer NOR 33, men det er nok ingen av disse). I tillegg så jeg at svADA nå er påmeldt Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
RSL Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 I tillegg så jeg at svADA nå er påmeldt Tøft... Jeg må si du er kjapp :-) Jeg meldte meg på kl. 9:12 og du skrev innlegget 9:21 RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Framtia Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Når kjentfolk som Røkke, Kongen og RSL melder seg på så legges det merke til vet du :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
@ArneO Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Så det ble uten spinnaker på deg? Da får vel vi samme lys-tall da?.... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
RSL Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Det blir 1.16 på meg. Jeg har enda ikke pakket ut spinnakeren noen gang, så da kan jeg like godt seile uten. Nå kan det fortsatt gjøres endringer i klassen man vil stille i en god stund fremover, så om mannskapet blir skikkelig ivrige og vi får til spiannakerseiling uten for mye hassel, kan jeg jo endre senere. Litt dårlig tid her i dag, så jeg bare fortet meg inn og meldte meg på. Så får jeg inn å endre ting etterhvert når jeg finner ut av ting. Har et håp om at jeg får råd til å ta opp og stoffe før færdern, men det er ikke sikkert enda. jaja.. vi får ha lykke til uansett :-) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
@ArneO Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Det blir 1.16 på meg. Samme som jeg har med spinnaker det..... Ja, vi får ha lykke til. Det hadde jo vært artig å sett alle racerne fra baatplassen passere oss, men vi får vel så sen start at de har passert Drøbak før vi kommer i gang... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
ravddo Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 (redigert) Da er jeg/vi også påmeldt. Da er det bare en flott tilbringerseilas før man er klar på startlinjen! Blir nok en mellomstopp på Nøtterø før man går inn til Oslo på torsdagen. Redigert 27.April.2012 av ravddo (see edit history) Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
ravddo Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 I kveld går den ordineære påmeldingsfristen ut. (selv om den nok blir forlenget som i fjor) 600 til nå tyder på ca like mange som i fjor da rundt 800 båter ble påmeldt. Begynner å bli noen år siden det var over 1000. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Kjappfot Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Men, virker som en klasse vokser: turklassen... Synd at ikKe flere av disse finner det bryet verdt å få LYS-tall på båten, men økende avgift og lisenser gjør kanskje at de som bare seiler en regatta i året ikke gidder? Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Kristian_H Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Under 10 ORC båter også vel? Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 (redigert) Ja, virker som LYS R lokker flere av de som heller burde seilt ORC club. Jeg skjønner igrunn fortsatt ikke hensikten med LYS R så lenge det ikke er forbeholdt rene sportsbåter (planende båter). Hvilke av IMX' ene seiler du på forresten? Redigert 2.Mai.2012 av Kjappfot (see edit history) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Kristian_H Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Xantippe :) NOR 9976 min blir liggende trygt ved brygga Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Da er startlistene klare Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ravddo Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Veldig sene starter i år. Vi starter 13:50 og med 58 båter i starten blir det kamp på linjen. Var litt merkelig at de hadde blandet inn en turklasse i sammen med LYS klasser til start. Litt merkelig at LYS 1,22-1,24 seiler rundt Hollenderbåen med start kl 15:20. Men vi tar det som det kommer! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Kristian_H Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 (redigert) vi starter visst 12.30. 37 båter på linjen, vi blir en av de 5 minste spennende felt blir det nok. Redigert 21.Mai.2012 av Kristian_H (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Veldig sene starter i år. Vi starter 13:50 og med 58 båter i starten blir det kamp på linjen. Da har vi samme start, men du skal vel seile litt lengre..... Vi skal bare runde Hollenderbåen. Bane "TR"? Er det samme som bare har vært omtalt som "T" tidligere? med runding Tristeingrunnen? Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
ravddo Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Ja vi skal rundt Tristein. Gjør ikke meg noe med mange på linjen. Men er nok litt synd for turklassen. Vi starter akkurat når Kielferga går så det blir trangt i starten! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Framtia Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Er enig i at starten går litt sent for de siste båtene, mange av familieseilerne risikerer derved å ikke klare seg ut Drøbaksundet før natten kommer. Men det har sin sjarm det også . Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.