ravddo Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Da er båten klargjort for første del av tilbringerseilasen mot Oslo. Starter i morgen tidelig og Nøtterø er målet. Alt er klart men forseil og spinnakere ligger i bilen så da blir det litt plass i salongen. Kjempe værmelding så da er det bare å svi av litt Diesel østover! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Kjappfot Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Da er også vår båt på plass i Oslofjorden etter flott tilbringerseilas. Håper bare langtidsvarselet bedrer seg litt og gradestokken kryper oppover til neste helg :) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Framtia Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Trist værvarsel ja, får håpe det blir mer vind enn prognosen tilsier... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
@ArneO Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Ja, vi likte ikke helt det værvarselet der... Satser på at det snur kraftig... med masse vind og masse sol. Vi skal helst ha veldig mye vind for å få noe fart på damen. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Xtian Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Trist værvarsel ja, får håpe det blir mer vind enn prognosen tilsier... Erfaringsmessig blir det alltid mer vind enn prognosen tilsier, gjerne 50% mer. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Kjappfot Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 (redigert) 50% ekstra på 2-3 m/s hjelper ikke stort for oss Skuta vil ha mye mer og smiletegnene på instrumentene kommer ikke frem før 7 m/s. Angrer på at jeg ikke har skaffet en code-0. Ser ut som masta må kløs endel her... Redigert 4.Juni.2012 av Kjappfot (see edit history) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Kjappfot Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 (redigert) . Redigert 4.Juni.2012 av Kjappfot (see edit history) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
ravddo Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Da var jeg hjemme etter en kort tur på jobb. Onsdag er det inn til vestfold før båten taes inn til Oslo på Torsdagen. Når det gjelder været tar jeg det som kommer. Håper dog at det blir seilvind hele tiden. Kjedelig hvis man blir liggende i nullvind lenge. 3 m/s passer oss forøvrig godt. Men værvarslet skal forandre seg mye før dagen kommer! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Xtian Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 50% ekstra på 2-3 m/s hjelper ikke stort for oss Skuta vil ha mye mer og smiletegnene på instrumentene kommer ikke frem før 7 m/s. Angrer på at jeg ikke har skaffet en code-0. Ser ut som masta må kløs endel her... Nå blåser det som regel mer lenger ut i fjorden, og prognosen sier 4-5 m/s ved Gullholmen og Hollenderbåen, og da nærmer det seg vel når du legger på en 50%? Men hva slags båt har du, som må ha 7m/s før det begynner å røre på seg? Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Xtian Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 På den annen side ser det ikke ut til at vi kommer til å få særlig nytte av spinnakeren, det ligger tydeligvis an til genoaslør begge veier, med mulighet for en liten spinnakerlegg inn mot Åsgårdstrand. Vel, vel, det er lenge til helgen, og prognosene rekker vel å forandre seg minst et par ganger innen den tid... Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Kristian_H Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 code 0 begge veier passer oss meget bra.. Krysser fingrene for det. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Litt merkelig at LYS 1,22-1,24 seiler rundt Hollenderbåen med start kl 15:20. Enda litt rare er det da kanskje av vi i LYS u/s 1,14 - 1,19 skal starte samtidig (15,20) og også skal rundt Hollænderbåen. Litt av det kule med Færder'n er jo alle båtene som drar ut omtrent på samme tid.... vel.. det er ingen som starter mellom 14:30 og 15:20, og siden de vi starter sammen med er mye raskere båter, er vi vel mer elle mindre alene på seiltur vi 26 i min klasse så fort de i klassen Lys u/s >1,20 har passert oss. (starter 1530 sammen med Tur 7) Arneolav har samme båt som meg og skal starte 13:50 og vi skal seile like langt. Eneste forskjell er at han skal bruke spinnaker og ergo kan han starte 1 og en halv time før oss. PS: At vi med like båter har 0,02 forskjell i LYS er også litt merkelig. Jeg har sjekket målebrevene opp mot hverandre og de eneste stede seilmålene våre skille, er det faktisk hans mål som er størst. Begge har vi foldeprop og andre ting som spiller inn..... grmmff... forstå det de som kan.... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Framtia Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 RSL: hvis du sammenligner målebrevet ditt med ArneOlavs så vil du se at det er en god del forskjeller i båtdataene (vekt, bredde, lengde...). Så enten er båtene ulike, eller så er det feil i innmålingen. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
RSL Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 RSL: hvis du sammenligner målebrevet ditt med ArneOlavs så vil du se at det er en god del forskjeller i båtdataene (vekt, bredde, lengde...). Så enten er båtene ulike, eller så er det feil i innmålingen. Hmmm.... Jeg har printet ut flere målebrev og har sammenliknet med feil båt... Arne Olavs er litt lengre, litt smalere og litt tyngre. En av målerne har nok luktet på tynner før de målte båten om dette i utgangspunktet skal være lik båt. Jaja... samma kan det være. Jeg har ingen ambisjoner om å komme så høyt opp på resultatlistene med utblåste seil på en båt som ikke har vært stoffet på to sesonger. (Spyling i morgen) Mannskapet som egentlig er flinkest til å spille Golf, er heller ikke med på å dra sjansene fremover hehe.... Men ARTIG blir det lell. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Framtia Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Man har jo alltid litt ekstra kribling i kroppen før slike begivenheter, men en av skribentene i denne tråden får kanskje litt ekstra forventningspress etter å ha lest denne artikkelen.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
RSL Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Er det forresten noen som har fått noe i posten av KNS i dag? Postmannen har vært hos oss og hadde ikke noe med seg i dag heller. På nettsidene til KNS, står det: 05.06.12 Her kan dere se/laste ned PDF fil av programmet. Programmet blir sendt ut fredag denne uken så den er i postkassen tirsdag. Nyere versjon av startlister finner dere her på Færderweben. VI legger også ut klistremerker og program hos Swang på Lysaker, samt at de selvsagt også er å få hos KNS og i Race Village fra torsdag. Disse reklameklistremerkene man setter i baugen, er man pålagt å ha på disse? RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
@ArneO Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Arne Olavs er litt lengre, litt smalere og litt tyngre. En av målerne har nok luktet på tynner før de målte båten om dette i utgangspunktet skal være lik båt. De skal jo være ganske like, ja. Min stikker riktignok noe dypere, siden du har vingekjøl. (I ditt målebrev står dybden til å være 1,95m, men det skal vel egentlig være 1,55 m?) Så det er ikke alt der som er helt korrekt, nei... Uansett... Vi kommer ikke til å konkurrere i teten. Her er det bare seilas for moro skyld. Klistremerkene skal være på, etter som jeg har forstått. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Kjappfot Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Man har jo alltid litt ekstra kribling i kroppen før slike begivenheter, men en av skribentene i denne tråden får kanskje litt ekstra forventningspress etter å ha lest denne artikkelen.... Merker forventningspresset nå ja. Håper bare damene ombord heiser spinnakeren rett vei i starten... Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Astor Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Husk å gå mellom stakene i jeteen på Hurumsiden om dere velger denne. Hvert år i Færdern går flere av deltakerne på grunn her. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Framtia Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 hysj Astor... det er et av de stedene vi håper på å avansere i feltet.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
toholthe Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Hei, noen som vet hvor man finner detaljerte kart over strømforholdene i Oslofjorden? Husker jeg har henta dette på yr.no tidligere, men kan ikke finne det nå. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Met.no har pleid å legge ut dette på disse sidene men jeg er usikker på om vi får noe i år grunnet streiken. Jeg har bekjentskaper der inne og tenkte å sjekke ut litt nærmere i morgen. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ravddo Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Den Luffe 40.04 Olivia som det refereres til er fra Mandal. Fin båt med Karbonrigg og vant i karbonfiber. Har seilt regatta mot den og den glir utrolig lett i vannet. Men har etter eiers utsagn en litt familiebesettning med seg. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
toholthe Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Så bra. Kan du dele med båtplassen, eller sende meg en IM? Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Ser at du seiler for vågsbygd seilforening. Har du båten østpå til daglig? Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.