bliss X Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Noen som kjenner til denne båten? Vanskelig å identifisere med E4 i seilet. Den gikk utrolig bra Sitér dette innlegget Link to post
runes Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Jeg seilte en Nessy94 og vi dro på vestsiden av fjorden ved Dyna og kom oss aldri over mot øst slik at vi kunne utnytte den lille landvinden som var ved Nesoddlandet. Hadde påtatt meg taktikkerrollen og ble ganske irritert da jeg fikk god tid i vindstilla til å tenke tilbake på tidligere Færderseilaser og det blåser jo alltid med langs Nesoddlandet når det er lite men sydlig vind. Ganske irriterende i grunn. Fikk tatt igjen litt av det tapte nedover mot slemmestad da vi traff en finfin vindbyge. Følte vi hadde tapt så mye når vi kom til Drøbakksundet at vi tenkte vi like gjerne kunne finne på noe sprøtt så vi gikk på vestsiden av Håøya, grei glid igjennom fjorden ned til ca Sandspollen, men vindstille derifra og til muren. Det pussige var at vi ved Filtvedt møtte akkurat de samme båtene som vi hadde seilt Drøbakksundet og som med før vi hadde delt oss. Var sikker på at dette var vinn eller forsvinn, men det hadde altså ingenting å si, uansett greit med variasjon.... har likket og drevet i Drøbakksundet alt for mange ganger før..... Fin seiling fra Filtvedt og til mål. Spennende med spinakkerseiling når vi var tre i båten som aldri hadde seilt sammen, hvorpå jeg aldri hadde seilt denne båten før og en annen av oss tre aldri hadde seil spinnaker før. Vi endte på 9 ende av 25 båter i klassen. Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Faxen Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 To klasseseiere og en annenplasDSSF. Hurra! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
CSL Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Noen som kjenner til denne båten? Vanskelig å identifisere med E4 i seilet. Den gikk utrolig bra Det er Magda VIII, verdens eldste seilende 12-meter. Litt info her. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Kristian_H Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Kristian_H, brukte dere også windseeker underveis? Så kongen var raskt oppe med dette i vindstilla. Noen som erfaring med dette? Frykter det blir en dyr seiloppgradering til vinteren på meg om jeg skal delta igjen neste år. Men, en genoa light må vel nesten uansett ombord. Vi slet nå også med at toppspila på medium-fokka ikke ville forbi masta i slagene-kanskje den er for stiv for lite vind? vi har windseeker, men brukte den ikke i år. Vi seilte noe med en støpt code 0, det blir nesen samme effekten. Vi har ganske gode erfaringer med windseeker, men det skal være vindstille en liten stund. Tror ikke windseeker er så altfor dyrt, men om jeg får vite forstagslengden din, kanskje jeg kan bidra med noe. Vi slet med toppspila på lett fokka ikke gikk over, dette gjaldt kun den ene veien trolig fordi den var litt for hardt strammet. Vi sliter mye mer med storseilet som nesten må senkes litt for å få det rundt i så lite vind. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Kaptein og mannskap er strålende fornøyd med en 3.plass i Tur U/spinnaker 1,14-1,19 Litt ergelig at vinneren av klassen har 1,13 i Lys. Vi ville legge inn protest, men fikk beskjed om vi burde ha levert inn protesten FØR start. Jeg rattet hele veien, da ingen andre i mannskapet er erfarne nok til å ratte en time eller to i strekk, så jeg hadde ikke sovet på 34 timer når jeg stod på regattakontoret. Jeg ble så avvist i min klage at jeg ga faan. 3.Plass er jo superbra for meg og mitt mildt sagt uerfarne mannskap. Når jeg kom tilbake til båten etter regattakontoret, så jeg i programmet at vinneren stod med 3 i handicap. Det betyr at målbrev ikke var tilgjengelig i det programmet gikk i trykken, så jeg burde gått tilbake og lagt inn en skriftlig protest, men orket ikke. Jeg har uansett tenkt å sende en klagemail til KNS, da det i min klase 1,14-1,19 var med to båter med 1,13 og en med 1,12 i Lys. Jeg mener at dette må være KNS sitt ansvar å plassere båter i riktig klasse og ikke 833 kapteiner som skal sjekke alle andre målebrev i egen klasse. Uansett er vi superfornøyde med våre taktiske valg og har hatt en fantastisk helg. Skål og god natt fra Kaptein Larsen. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
RSL Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 I så fall er det godt mulig at jeg har bilde av båten din. Send IM med båtinfo så får du kanskje bilder fra Færdern i retur IM er kjedelig.... Jeg tar gjerne imot bilder av svADA (seilnummer7038) om du skulle ha det. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
CSL Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Jeg tar gjerne imot bilder av svADA (seilnummer7038) om du skulle ha det. Det har jeg dessverre ikke, så etter deg, men fant deg ikke blant alle båtene. Du skal kanskje ut i morgen? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
RSL Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Det har jeg dessverre ikke, så etter deg, men fant deg ikke blant alle båtene. Du skal kanskje ut i morgen? VI seiler som vanlig 1830 i morgen ja :-) Golferne (mannskapet) er skikkelig gira etter det bra resultatet, så de forventer vel at vi skal gjøre det knallbra i morgen også hehe... men det tror jeg kanskje de skal få bite i seg. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
CSL Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 VI seiler som vanlig 1830 i morgen ja :-) Så bra, da skal jeg nok klare å komme meg utpå. Vi sees ved Killingen Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
ravddo Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Da var båten tilbake til Søgne igjen. Vi hadde en super start kl 1350 og var første båt i klassen på Slemmestad. Ved Filtvet var vi 45 minutter korrigert før neste båt i klassen. Men så er det en endring av seilbestemmelsene som ikke vi har fått med oss. I programmet står det at vi skal runde Tristein som vi har gjort i flere år. Men endringen er runding av Hollenderboen. Dette burde jeg selvfølgelig ha fått med meg. Jeg kom rett fra jobb og hadde ikke mulighet for nettforbindelse der. Undersøkte derfor før start med regattakontoret om det var noen endringer som gjalt oss. Fikk bekreftet at det ikke var det. Tlf til regattakontoret da jeg fikk feilmelding ved sending av tekstmelding ved Tristein bekreftet at jeg hadde seilt rett. Ved målgang var imidlertid skuffelsen stor. Etter en kort samtale med regattakontoret overførte de meg til R33 klassen der vi ble nr 13 korrigert tid 29:37:44. Alt etter forholdene må vi jo være fornøyd. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
tuffff Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 (redigert) Eldste mann i jugebua vår - fylte 80 for to uker siden - vant sin tiende seier i minste turklassen. Med en Granada 27 tok han hjem en tredjeplass totalt i turklassene, med en seiltid på 18 timer og 22 minutter griseslo han et meget stort antall større/raskere båter. Ikke dårlig for en eldre mann. mvh tuffff Redigert 12.Juni.2012 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Som forventet så ble ikke resultatet kjempebra.. Vi hadde ingen ambisjoner om topplassering, så vi presterte i forhold til forventningene. Jeg hadde litt trøbbel med motoren i vår, så derfor har jeg ikke hatt oppe seilene i det hele tatt før regattaen. (Bortsett fra spinnakerseilas fra Tønsberg til Oslo på torsdagen.) Jeg stod nesten ikke til rors i det hele tatt under seilasen, og hadde med meg folk som stort sett ikke seiler mer enn en gang i året. Vi holdt overraskende godt følge i liten vind. Hadde trodd at vi skulle bli hengende langt etter, men ved Filtvet var vi ganske likt med flere båter veldig mye lengre opp på resultatlisten. Etter Filtvet gikk jeg og la meg, og overlot kommandoen til de som hadde fått sovet i ro og mak fra Drøbaksund til Filtvet (det tok maange timer... hehe) Siden vi ikke klarer å krysse bra nok, taper vi masse tid. Gjennom formiddagen ble det kryssing utover fjorden og med for lav høyde og for lite effektive slag blir det håpløst..... Alle hadde det moro, og selv om vi havnet et godt stykke ned på lista (faktisk ikke helt sist) så mente resten av mannskapet at vi i alle fall vant festen... Vi er klare igjen neste år. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
RSL Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 (redigert) Alle hadde det moro, og selv om vi havnet et godt stykke ned på lista (faktisk ikke helt sist) så mente resten av mannskapet at vi i alle fall vant festen... Det viktigste er å ha det artig da. Ser du kom inn temmelig nøyaktig 5 minutter før meg. (du startet vel 3 timer før eller no, for du er ca tre timer etter på korrigert tid og vi har samme lystall når du seiler med spinnaker og jeg uten.) Gratulerer med festseieren :-) --> jeg kjenner to andre kapteiner som sa de skulle vinne festen... begge sov før kl.20:30 hehe RSL Redigert 12.Juni.2012 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
CSL Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Var du utpå i dag RSL? Var i Lysakerfjorden og tok bilder, men så deg ikke. Var jeg på feil sted? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
baatsman Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Du må vel inn i Bunnefjorden for se svADA. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
CSL Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Begynte å ane meg at jeg var på feil plass ja. Var sikker på at det var Lysakerfjorden som var arenaen, men så feil kan man ta Godt det kommer flere anledninger RSL Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
RSL Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Du var nok litt feil plassert ja :-) Fikk en knallstart i går og var 3. båt i mål. En fenix med 1,07 i LYS tok meg på korrigert tid, men 4. plass er vi strålende fornøyd med. Her er en videosnutt av starten utenfor moloen til Oppegård Båtforening mellom Hvervenbukta og Bestemorsstranda. Fikk svar fra KNS i dag, og de innrømmer at det var en arrangørfeil at vinneren av klasse LYS u/sp 1,14-1,19 ble vunnet av en med 1,13 i LYS, men at de kom til å la resultatet stå. Jeg føler meg da moralsk som nummer 2 i klassen (52 sekunder fra førsteplass). Hva som står på resultatlisten og størrelsen på drammeglasset spiller ingen rolle. Jeg er dårlig på å takle store drammeglass uansett RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
CSL Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Da sees vi neste tirsdag på rett plass RSL Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.