Pettern1972 Startet 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2012 Ship o'hoy alle båtvenner. Vi i treffkommitèen for Østfoldtreffet har fått tilbud fra Stena Line (en av våre samarbeidspartnere for treffet) om vi har lyst til å lage et lite tema-cruise ombord på Stena Saga til høsten. Vi tenkte da ikke å gjøre så veldig mye ut av dette, som vi gjør av Østfoldtreffet, men hovedsaklig å kun gjøre en (nesten) uhøytidlig greie hvor vi kan kose oss med god mat, godt drikke og dans ombord. Har også en positiv dialog med Tjøme Radio om evt å avholde intensivkurs på SRC/VHF-sertifikat på returseilasen. Dette er helt i startgropa, og ingenting er bestemt. Vil bare høre med dere om det er noen interesse for et slikt cruise... Med vennlig hilsen Pettern Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Key Freak Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Interessant! Skal ta VHF-lappen i år uansett, så en slik tur vil være vinn-vinn! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
glalaks Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 er det ikke lurt å ha kurset før festen?? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Pettern1972 Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Som sagt ingenting er planlagt. grunnen til at vi tenkte på dette på returseilasen er at det returen er på dagtid, og det er fælt lite å ta seg til ombord da. Kan SELVFØLGELIG også gjøres på nedoverturen. Ingenting er som sagt planlagt, det er bare et åpent spørsmål fra Stena Line til oss om det er noe interesse for slikt. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
EIRINA Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Positivt har aldri reist med Stena fra Oslo før Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Ja det høres fint ut så sant daton som blir bestemt passer:-) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Er full booket med jobb og ferier frem til ca. 18.10. Om det blir i perioden 19.10 til 18.11 blir jeg mest sannsynlig med. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hebbe Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Godt tiltak folkens, dette ser lovende ut. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Benji Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 [ Har også en positiv dialog med Tjøme Radio om evt å avholde intensivkurs på SRC/VHF-sertifikat på returseilasen. Dette er helt i startgropa, og ingenting er bestemt. Vil bare høre med dere om det er noen interesse for et slikt cruise... Med vennlig hilsen Pettern Vi er med Pettern om det kommer etter sesongslutt. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Lovart låring Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Jeg regner med å være en tilfreds innehaver av vhf-lappen innen den tid. Men, en dansketur med andre likesinnede baatnerder fra baatplassen ser jeg virkelig frem til å delta på, med eller uten kurs. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
free Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Høres hyggelig ut! havner det i båtsesongen så har jeg ingen helger å avse. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 jeg er rimelig sikker på at et slikt evenement vil bli lagt i nærheten av en helg da båten er på land med burkaen på. Vi er da båtfolk!! hehehe Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Dagfinn D Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Jeg har også tenkt å ta VHF lappen i år, men jeg vil ta den nå i mars/april, men høsttur til dk er jo hyggelig . Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Dette var en lovende start.... Da lover jeg herved videre jobbing med dette. Men vær så snill og la oss bli ferdig med Østfoldtreffet først :giggle: Jeg har ingen internsjon om å krasje sommeren hverken for meg selv eller for andre båtfolk, så det blir etter sesongslutt. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Kenneth 81 Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Hvis æ e sørpå når båten går så blir æ med! Det hadde jo selvsagt vært stilig om vi hadde klart å fått masa oss til ei lita omvisning på brua og i maskinen Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
JRK Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Hei, Kjempegod ide! Men, Colorline har: - Finere lugarer - Mye bedre mat - Hyggeligere personale - Bedre underholdning - Bedre badeanlegg for de som måtte ønske det Har reist med begge selskap og det er stor forskjell Nei jeg har ingen aksjer men riktignok colorclub medlemskap, så jeg er ikke helt uhildet Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Men, Colorline har: - Finere lugarer - Mye bedre mat - Hyggeligere personale - Bedre underholdning - Bedre badeanlegg for de som måtte ønske det Ja, Colorline ligger mange hakk over Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Pettern1972 Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 (redigert) Kan så være at Colorline ligger mange hakk over på mange områder. MEN::: Colorline går ikke Oslo Danmark, kun Oslo Kiel, da med Color Fantasy/Color Magic. Vi snakker da om helt andre billettpriser, noe som sikkert vil skremme vannet av noen...Stena Line er som sagt tidligere en av samarbeidspartnerene til Østfoldttreffet (Det er også Color Line forsåvidt), og det er nå de som har kontaktet oss angående dette. Redigert 7.Mars.2012 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Trophy Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 (redigert) De går Oslo - Hirtshals, nattseiling fra Oslo og dagseiling på retur, men det er dere som skal reise som bestemmer Redigert 7.Mars.2012 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Benji Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 De går Oslo - Hirtshals, nattseiling fra Oslo og dagseiling på retur. Det er nok lenge siden, desverre. I dag seiler de til Hirtshals fra Larvik og Kristiansand med Superspeed 1, og 2. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Trophy Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Noen år siden eg reiste med den... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Lovart låring Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Båt er båt, og lugar er lugar uansett standard mener nå jeg. Jeg har reist med dfds, stena og colour line. jeg har kost meg glugg ihjel hos de alle. For meg er det ett fett hvilket rederi det blir, da det er oss selv som skaper vår egen hygge og trivsel ombord. Jeg gleder meg vilt til planleggingen av denne turen, og jeg tror jeg snakker for hele kommiteen når jeg sier at en kan nesten ikke vente med å ta telefonene for å griiiine seg til omvisninger på brua og i maskinrommet. Det hadde vært verd hele turen. Er man baatnerd, så er man det. hehehe. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Faxen Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Hurra for båtnerder! og en Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
free Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Helt enig med Lovart låring, bare det er hyggelig selskap så går det gjerne godt Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 29.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 (redigert) Hei igjen kjære båtvenner. drar litt liv igjen i denne tråden. Har i dag hatt et hyggelig møte med en representant fra Stena Line, og vi har kommet fram til følgende: "Cruiset" blir til høsten, vi får benytte konferanserom evt aulaen ombord på båten til å ha f.eks VHF/SRC-kurs, kanskje fremvisning av en eller annen relevant film, besøk av en utstyrsleverandør som kan presentere noe for oss, "seminar" om sjøsikkerhet, foredrag, ja kort fortalt, egentlig det som måtte falle oss inn. (selvfølgelig om vi ønsker noe mere enn bare en vanlig dansketur). Som nevnt tidligere er jo Tjøme Radio utrolig positive til det meste vi gale østfoldinger tenker på, noe vi setter stor pris på. Vi har ikke satt noen dato eller agenda for dette ennå. Her vil vi gjerne ha innspill fra dere. Så våre spørsmål er følgende: 1. Hva synes dere er mest interessant å ha på agendaen?? 2. Hvilken dato passer best for dere? (Den datoen som flest velger blir vedtatt) Det er altså IKKE gjort noe endelig avgjørelse om noe annet enn at Stena Line vil gjøre sitt ytterste for at vi skal få til et samarbeid her. Vi får da en pakkepris på kr. 100,- pr person i dobbeltlugar. mvh Arrangementskomitèen til Østfoldtreffet 2012 Redigert 29.Mars.2012 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.