pmex Startet 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2012 Hei Har et lite problem nå med gjengene til glødepluggen på en perkins 4.108. Lurer på om det er mulig å få festa den med et kjemisk metall da det er slutt på gjengene da den som bytta sist har satt inn pluggen skjevt, gjelder gjengene i innsuget. Er det noen som har vert borti dette så hadde det vert fint med noen tilbakemeldinger.. Åpen for det meste av forslag.. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Til glødepluggen i innsuget kan du bruke omtrent hva som helst av lim, her er jo ikke noe trykk å ta hensyn til. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
pmex Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Nei det er ikke det men det blir jo rimelig varmt når den lille flammen tenner vel eller er det ikke noe problem.? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 For å få en fullgod reparasjon bør du sette inn innsatsgjenger. Det er ingen stor operasjon. Et alternativ er å sveise igjen hullet og gjenge opp på nytt. Men innsatsgjenger er sterkere Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Smaapala Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Hei Om jeg ikke husker feil så står glødepluggen i en type bakkelitt/plast materiele. Dette fordi den skal være varme isolerende. Da må det vel gå an å lime med noe som tåler høy temp? Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
pmex Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Bare et problem der at da må innsuget av motor, vet ikke om jeg tør skru noe mere på den gamle motoren for det ryker jo noe hver gang. hehe Sitér dette innlegget Link to post
pmex Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 (redigert) Er vel støpegods der tror jeg. Redigert 6.Mars.2012 av pmex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 hei. hadde samme problem på min motor, perkin 4.108, glødepluggen er skrudd i en bakelittholder, som er skrudd i innsuget, det er en lett operasjon, ny bakelitt innsats får du hos: universal diesel as. industrivegen 8 1473 lørenskog, tlf 67912800 der er det kjempe fin service , lykke til Sitér dette innlegget Link to post
pmex Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Ok, er det vanskelig å få ut den eller trenger jeg spesialverktøy, ble litt letta nå. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Hva med stål plast? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
abella Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 det er en lett affere å få den gamle innsatsen ut: ta av luftemanifoilen, den er festet med 2 slangeklemmer, en fremme ved pluggen, og en liten lenger bak inn mot toppen, bare til å lette opp. skru ut den gamle bakelittinnsatsen, går fint med en skiftenøkkel, pass på at ledningen er godt festet når du skrur pluggen tilbake,sjekk samtidig at glødingen virker før du setter manifoilen tilbake, då er det bare tut og kjør!! god tur Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 det er en lett affere å få den gamle innsatsen ut: ta av luftemanifoilen, den er festet med 2 slangeklemmer, en fremme ved pluggen, og en liten lenger bak inn mot toppen, bare til å lette opp. skru ut den gamle bakelittinnsatsen, går fint med en skiftenøkkel, pass på at ledningen er godt festet når du skrur pluggen tilbake,sjekk samtidig at glødingen virker før du setter manifoilen tilbake, då er det bare tut og kjør!! god tur Sitér dette innlegget Link to post
pmex Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 http://parts4engines.com/images/4108%20glowplug%20adapter%20(800%20x%20600)%20reworked.jpg Håper det er denne du mener Abella Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 pmex, eg får ikke opp siden du henviser til, men vist du ringer til universal diesel og forklarer dei problemet ordner dei med delen til deg, dei er veldig greie, har måtte ringe til dei en par ganger for å få svar på forskjellige spørsmål om akkurat perkins4.108, fikk greie svar og god hjelp, eg var helt grønn når det gjalt motoren for bare 16mnd siden , men det kommer seg, den som eg har går som en klokke er tross alt en 1984 modell, Sitér dette innlegget Link to post
BlizzWave Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Link til adapteren som pmex prøvde å linke til. http://parts4engines.com/index.php?main_page=product_info&cPath=39&products_id=548 Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 pmex kom inn på sinden nå, det er denne som du må ha, som det står, så isolerer bakelitten mot varme, tenker nok du får det til. Sitér dette innlegget Link to post
pmex Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Takker så mye, stikker innom universal en tur i morgen,natti natti. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.