Jump to content

Perkins 4.108, defekte gjenger for glødeplugg i innsug

pmex

Recommended Posts

Hei

Har et lite problem nå med gjengene til glødepluggen på en perkins 4.108. Lurer på om det er mulig å få festa den med et kjemisk metall da det er slutt på gjengene da den som bytta sist har satt inn pluggen skjevt, gjelder gjengene i innsuget.

Er det noen som har vert borti dette så hadde det vert fint med noen tilbakemeldinger.. Åpen for det meste av forslag..

Til glødepluggen i innsuget kan du bruke omtrent hva som helst av lim, her er jo ikke noe trykk å ta hensyn til.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

det er en lett affere å få den gamle innsatsen ut: ta av luftemanifoilen, den er festet med 2 slangeklemmer,

en fremme ved pluggen, og en liten lenger bak inn mot toppen, bare til å lette opp. skru ut den gamle bakelittinnsatsen, går fint med en skiftenøkkel, pass på at ledningen er godt festet når du skrur pluggen

tilbake,sjekk samtidig at glødingen virker før du setter manifoilen tilbake, då er det bare tut og kjør!!

god tur :thumbsup::flag:

det er en lett affere å få den gamle innsatsen ut: ta av luftemanifoilen, den er festet med 2 slangeklemmer,

en fremme ved pluggen, og en liten lenger bak inn mot toppen, bare til å lette opp. skru ut den gamle bakelittinnsatsen, går fint med en skiftenøkkel, pass på at ledningen er godt festet når du skrur pluggen

tilbake,sjekk samtidig at glødingen virker før du setter manifoilen tilbake, då er det bare tut og kjør!!

god tur :thumbsup::flag:

pmex, eg får ikke opp siden du henviser til, men vist du ringer til universal diesel og forklarer dei

problemet ordner dei med delen til deg, dei er veldig greie, har måtte ringe til dei en par ganger for å

få svar på forskjellige spørsmål om akkurat perkins4.108, fikk greie svar og god hjelp, eg var helt grønn

når det gjalt motoren for bare 16mnd siden , men det kommer seg, den som eg har går som en klokke

er tross alt en 1984 modell,:thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...