Jump to content

Yanmar 3ym30, hvordan vei snurrer den?

Tore Harang

Recommended Posts

Hei.

Har kjøpt ny motor (Yanmar 3ym30, rett aksling) til seilbåten min, og skal snart montere den. Jeg kom til å tenke på en liten ting.... Hvordan vei snurrer den i forhold til min gamle Volvo penta md11c? Må eventuelt bytte propell.... og den er sikkert like billig som alt annet båtutstyr :wink:

Noen som vet ?

Tore

Redigert av Ingar (see edit history)

Hei.

Har kjøpt ny motor (Yanmar 3ym30, rett aksling) til seilbåten min, og skal snart montere den. Jeg kom til å tenke på en liten ting.... Hvordan vei snurrer den i forhold til min gamle Volvo penta md11c? Må eventuelt bytte propell.... og den er sikkert like billig som alt annet båtutstyr  :wink:

Noen som vet ?

Tore

Sjekk dennne

http://www.yanmarmarine.com/downloads/literature/3YM30.pdf

Hasse

NB 820

Hei

Grattulerer med ny motor . Jeg byttet tilsvarende for et par år siden , dvs. fra MD11d til 3GM30F .

Og måtte bytte både propell og aksel, Volvo`n var venstregående og Yanmar`n høyregående. Propell måtte du antagelig byttet uansett på grunn av forskjellig utveksling i gearet. Akselen til min Volvo ble for snau på lengden i forhold til Yanmar`n. Største jobben jeg hadde med byttet var at beddingen måtte modifiseres. Lykke til.

Rammy

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...