Tore Harang Startet 10.Januar.2005 Del på Facebook Startet 10.Januar.2005 (redigert) Hei. Har kjøpt ny motor (Yanmar 3ym30, rett aksling) til seilbåten min, og skal snart montere den. Jeg kom til å tenke på en liten ting.... Hvordan vei snurrer den i forhold til min gamle Volvo penta md11c? Må eventuelt bytte propell.... og den er sikkert like billig som alt annet båtutstyr Noen som vet ? Tore Redigert 10.Januar.2005 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hasse Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Hei. Har kjøpt ny motor (Yanmar 3ym30, rett aksling) til seilbåten min, og skal snart montere den. Jeg kom til å tenke på en liten ting.... Hvordan vei snurrer den i forhold til min gamle Volvo penta md11c? Må eventuelt bytte propell.... og den er sikkert like billig som alt annet båtutstyr Noen som vet ? Tore Sjekk dennne http://www.yanmarmarine.com/downloads/literature/3YM30.pdf Hasse Sitér dette innlegget NB 820 Link to post
Rammy Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Hei Grattulerer med ny motor . Jeg byttet tilsvarende for et par år siden , dvs. fra MD11d til 3GM30F . Og måtte bytte både propell og aksel, Volvo`n var venstregående og Yanmar`n høyregående. Propell måtte du antagelig byttet uansett på grunn av forskjellig utveksling i gearet. Akselen til min Volvo ble for snau på lengden i forhold til Yanmar`n. Største jobben jeg hadde med byttet var at beddingen måtte modifiseres. Lykke til. Rammy Sitér dette innlegget Link to post
Tore Harang Svart 10.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Hmmmmmm. Det var som fae... Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Mjaa, jeg ville sjekket en gang til. Noen gearbokser, bl.a. Technodrive, går like fint, og med samme utveksling, begge veier. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.