Inter 9000 Startet 6.Mars.2012 Del på Facebook Startet 6.Mars.2012 (redigert) Hei. Har engbo ankervinsj. Ser maritim aventere fjenkontroll med grønn og rød pil for å kjøre baugpropellen med, på samme kontroll som vinsjen. Noen her som har satt opp slik.?? Hva må til?? Hvordan kobler man inn mottakeren på baugpropellen.?? Fjernkontroll Engbo Redigert 6.Mars.2012 av Inter 9000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
skhauge Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 Eg har slik. Foreløpig kun koblet på baugpropell. Enkelt opplegg. Du kobler deg inn på kablene som gir signal til rele som ligger i baugpropell. Det er nok ikkje helt rett forklart og sikkert feil beskrivelse. Siden eg har alt sleipner ble dette plug and play. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 7.Mars.2012 Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Hei, du må ha en ekstra trådløs mottaker som kalles RCU. Se info her:Link Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Inter 9000 Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Takk for kjepeflott info. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Hulda Svart 7.Mars.2012 Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Hulda har et slikt opplegg. Jeg kan stå i cockpit og kjøre ankerwinch og baugpropell samtidig. Hos meg var det kun utstyret til Sleipner som holdt mål. Jeg kan også stå på brygga med fjernkontrollen og legge baugen inntil bryggen. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 7.Mars.2012 Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Hulda; Hva var årsaken til at kun Sleipner sin var god nok ? Jeg kjøpte Anchorlift fjernkontroll da jeg installerte vinsj på vår båt i fjor. Den hadde utganger for en ekstra styring i tillegg til ankervinsj. Det var indikert f.eks. baugpropell. Jeg er litt skeptisk til fjernkontroll generelt, som gjerne er aktiv hele tiden. Det er jo mange "adresser" ute og går, men det KAN hende at du treffer 1 som har samme frekvens, og dermed kan uforvarende styre andres vinsj eller baugpropell. Baugpropellen er vel den som kan forårsake mest skade om noen bader rundt båten, men også klemskader i vinsj om noen oppholder seg på badeplattform eller evt. fremre vinsj. Rekkevidde er også en vurdering, og den fungerte helt fint under de forhold jeg brukte Anchorlift. Mottaker var da montert ved cockpit, ca. 1 meters høyde over havet. Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 7.Mars.2012 Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Har baugtrøst og ankervinsj (bak) på samme fjernkontroll. Er utrolig behagelig f.eks når man går som førsteman fra uthavn etter å ha ligget på dregg (full kontroll). Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
terron Svart 7.Mars.2012 Del på Facebook Svart 7.Mars.2012 Har som Kasina både baugpropell og ankervins på samme fjernkontroll. Utrolig praktisk når jeg legger til med baugen alene i uthavn --> plasserer baugen litt på skrå i forhold til moder jord, dytter den så inntill med baugpropellen før jeg hopper i land og strammer dreggtauet. Har original Ilas vinsj (fra 2005) m original fjernkontroll på denne. Hos meg har mottaksboksen fra IL dobbelt uttak som virker sammen med de 4 knappene på fjernkontrollen. 2 av disse var naturligvis koplet til ankervinsjen, men de andre hang bare løst. Disse 2 var det kun å kople parralelt med ledningene til Sleipner baugpropell-joysticken ved på styreposisjonen jeg har bak. Og dermed virket fjernkontrollen både på vinsj og baugpropell. Sitér dette innlegget Link to post
Oldervika Svart 14.August.2012 Del på Facebook Svart 14.August.2012 Har kjøpt meg fjernkontroll fra Sleipner til baug/ankervins er det så enkelt å bare koble til strøm og og kontaktene som er med. Bavaria 39 HT Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.