Disisel Startet 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2012 Skal montere ny pakkboks,Sleipner sin oljesmørte. Det jeg lurer på er: Slange mellom pakkboks og hylserør har innvendig mål 47mm. Hylserøret er 45mm. Er dette et problem ? Sitér dette innlegget Link to post
kennilse Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Hei Å knipe inn 2mm med dobble slangeklemmer, vil jeg tro går veldig fint. Min gikk veldig lett innpå hylserøret også. Var vel ikke så mye som 2mm, men litt var det. Sitér dette innlegget Mvh Kenneth Link to post
Lars H. Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Er dette snakk om en eksisterende slange som har sittet i mange år, ville jeg byttet den (og forhåpentligvis i en med korrekt dim) samtidig med pakkboksen. Slike slanger morkner, og ryker den kan det komme myyyye vann inn i båten. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Disisel Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Vil bruke ny slange, men jeg tror at dette må gå greit. Selvom en ny slange er stivere ville jeg tro at man skulle klare å få dette til. Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Jag har også et spørsmål om montering av pakkboks. Jag skal montere en Volvo Penta Gummipakkboks, såkalt kondom. Problemet er at hylserøret er 44,5 mm og pakkboksen er oppgitt til 44 mm med bare - 0,3 mm i toleranse. Forhandler mente jeg kunne trekke inn slakken med en god slangklemme. Jeg har skaffet en slik klemme og det vil nok la seg gjøre, men jeg lurer på om det finnes noe materiale som kan brukes som en foring mellom rør og pakkboks. Noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 .....men jeg lurer på om det finnes noe materiale som kan brukes som en foring mellom rør og pakkboks. Noen gode råd? Legg aldri noe til foring mellom pakkboks og slange. Det er mitt råd. En kamerat av meg oppdaget plutselig mengder av vann i motorrommet. Han klarte å kjøre båten inn på grunna. Han hadde nettopp vært på verksted og satt inn ny motor. Det var lagt inn en ekstra slange for å fore opp diametern på hylserøret. Slangene hadde glidd i forhold til hverandre. Denne gang gikk det godt for lykken var bedre enn forstanden til mekanikeren. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 ... hylserøret er 44,5 mm og pakkboksen er oppgitt til 44 mm med bare - 0,3 mm i toleranse. Du har vel ikke slark mellom rør og pakkboks med disse målene? Uansett burde det ikke være noe problem med så lite avvik. Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Ser jeg har skrevet feil, pakkboksen er 48 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Kan muligens vulkaniseringstape fungere som utforing? Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Der kan du nok gå på en smell. Disse delene skal passe akkurat sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Løsningen på dette ble en støttehylse til å tre utenpå hylserøret. Støttehylsen har en o ring tetning som presses mot hylserørets forkant. I tillegg skal det brukes Tech 7 som tetningsmasse mellom hylsene. Det hele sikres med 3 låseskruer. Hele løsningen inkl pakkboks bygger 85 mm lengde på hylserøret. https://baatplassen.no/bildearkiv/14/14277/mellomhylse.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.